onsdag 31 augusti 2011

The continuing story of the (not so) unemployed - Del 1

Long time no see.

Det har gått ganska precis tre månader sedan jag skrev något. Under dessa månader har jag jobbat och jobbat. And I like it. Nu har vi kommit till det stadiet att två tjänster ska tillsättas. Jag har sökt, så klart. Men det har även sju pers till. Förmodligen inom den närmsta tiden, veckan eller så, får vi veta vilka som gått vidare i processen. Skulle ju kännas lite (läs förjävligt!) jobbigt om någon annan som inte kan något får jobbet nedan jag får vara kvar på vikariat till årsskiftet.

Men som sagt, det visar sig,

Hur som helst så har det nya livet som knegare visat sig lugnt och skönt i jämförelse med det tidigare livet som arbetslös och distansstuderande. Tänk att få komma hem på eftermiddagen och bara kunna softa. Inga läxor. Ingenting. Splendid.

Nu ska jag återgå till mitt kvällssoftande och kika på Rockbjörnen på Aftonbladets play.

Just det, vi har även bokat resa till London. ska bli väldigt kul att se något helt nytt! Madame Tussaud's är redan bokat. Yes indeed.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar