lördag 28 maj 2011

Tjugoåttonde maj - dag tvåhundranittioåtta

En hel veckas kneg är över. Och snart är det måndag igen. Men kort vecka. Jobbar bara två och en halv dag. Lagom sådär.

Mejlade till Ams i veckan och frågade vad som händer om jag inte lämnar in lappen jag fick från coachen på Uniflex. Han som jag mejlade till tyckte för övrigt också att det hela var sjukt, vilket var bra att få det lite bekräftat att inte alla är galenpannor på det där bygget. Han menade dock på att det enda som Uniflex kan göra om jag inte lämnar in lappen är att "tjata" på mig ett tag. Inget annat.

Sen i går eftermiddag såg jag att jag fått mejl från coachen. Hon bad mig komma förbi med lappen. Jag svarade, som följer:


Hej

Jag pratade med Arbetsförmedlingen om den där lappen och det visade ju sig inte vara så att jag skulle få den påskriven, som du sa, för att de på Ams skulle veta att jag fått jobb och att jag inte längre skulle coachas av er. Lappen ger ju Uniflex ekonomisk ersättning för att jag fått jobb.


Jag tycker det är märkligt att någon annan får ersättning för ett jobb jag sökte långt innan jag kom till er, och som jag gick på intervju för och fick på grund av min ansökan och min erfarenhet av praktiken där. Därför vill jag inte be min chef skriva under ett papper på att någon tredje part ska få pengar för att de har anställt mig. Du förstår säkert hur jag menar.

Om det dock ändå gäller att ni vill ha underskrivet att jag inte längre är arbetssökande och inte längre är i behov av coachning hos Uniflx kan säkert Arbetsförmedlingen ge er ett sådant intyg, för de har avaktualiserat mig med start förra fredagen.


Haha. Det blir spännande att se hur hon tänker göra nu. Jag tycker i alla fall att jag gjort rätt. Sina principer ska man hålla på. Roligt också med tanke på att hon ljög för mig varför jag skulle lämna in lappen. Hon sa aldrig nåt om nån ekonomisk ersättning. Vilket jävla bullshit, I say.

Nu ska jag gå och sussa sött tillsammans med min korsordstidning. Splendid.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar