måndag 16 maj 2011

Sextonde maj - dag tvåhundraåttiosex

Oj, oj. Long time, no see.

Gick hela förra veckan och väntade på at de skulle ringa, vilket de lovade. Med tanke på att rekryteringsprocessen hållit på sen i februari börjar man ju nästan undra om de har valium i kaffeautomaterna på det där stället. Hur lång tid kan det ta? Fick dock ett mejl i fredags om att de ska höra av sig under den här veckan. Känns lite nu som om de tagit in flera på intervjuer och så har de inte bestämt sig. Känns lite som om man är andrahandsvalet. Vi får se.

Sen skulle sambon och jag gå på Insidious på bio ikväll men den verkar inte gå i Gävle?!. Helt sjukt. Hade premiär i fredags men tydligen inte här. Sicko. Vi har ju fortfarade 510 poäng att handla upp innan 31 maj så vi blir guldmedlemmar. Fuck, tänkte vi och så ska vi istället gå på Thor i 3D ikväll. Hm, kanske ni tänker, var det itne du som inte kunde se 3D för att du skelade när du var barn. Jo, precis. Det var jag. Men nu är det så att vanlgia Thor inte gick idag. Och 3D-filmerna kostar ju mer, vilket genererar mer pengar på kortet. I like it. Sambon garvade åt mig när jag påstod att vi "tjänar" 25 spänn genom att gå på 3D-filmen. Haha. Kanske blir det även Fighter i veckan, den slutar på torsdag. Sen blir det Let the right one in och förmodligen också Pirates. Då borde vi kommit upp i 510, tycker vi.

Det lite roliga på bion är ju att om amn är silvermedlem som vi är nu, så får man hela tiden rabatter på allt i kiosken, vilket jag blir arg på just nu eftesom vi gärna vill få ihop våra poäng och inte få betala mindre när man väl ska köpa nåt. Men men, man får väl köpa dubbelt så mycket av allt istället då. Vilket i-landsproblem, känner jag.

Ja, och Eurovision gick ju sådär. Jag hejade självklart på Irland och Jedward och röstade upp 100 spänn, vilket resulterade i en åttonde eller nionde plats för dom. Hade även kvällen till ära tuperat och sprayat mitt hår för att stödja. Stödja Irland alltså, inte själva håret. Eller jo, naturligtvis hade jag spray för att stödja håret också. Det säger ju sig själv. Pappa suckade och skakade på huvudet. . . Saade kom ju trea som bekant. Tyckte inte vinnarlåten var nå bra, och hade hellre sett Bosnien-Hercegovina som vinnare. Den var härlig! Här är den, om ni inte kommer ihåg den:

Bosnien-Hercegovina - Dino Merlin - Love in rewind

Och Jedward såklart! Älskar energin. Jag vill också ha! Nu är det bara att vänta på om de kommer till Sverige. Sommarkyrsset låter som deras forum. I'll be there.

Irland - Jedward - Lipstick

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar