fredag 6 maj 2011

Sjätte maj - dag tvåhundrasjuttiosex

Ja. Vad ska man säga. Var på intervjun i tisdags. Visade sig att det bara var ekonomiassitent och inget med reception att göra alls. Personalchefen, eller vad hon var, var också trevlig nog att berätta att någon på företaget "opponerade sig eftersom [jag] inte hade någon grundekonomiutbildning alls". Kul. Hur som helst gick väl intervjun ganska bra. När vi kom tillbaka till Gävle säger Manpower-människan att vi kanske ska skriva i en sånt där nystartsobb-ansökan så att det bara är kalrt att skicka in när det är dax. Sagt och gjort. Tyvärr visade det sig att jag skulle veta exakt vilket datum jag skrev in mig hos Ams. MM (Manpower-människan) tyckte då att det var hemskt konstigt att jag inte visste det exakta datumet. Hon blev irriterad men lämnade ändå kontoret på hyfsat glatt humör.

På onsdagen när jag är ute på stan, ringer det från min gamla praktikplats på KFM där de vill ha mig på intervju på fredag (läs idag). Jag, som tycker(läs: trodde) att ärlighet vara längst mejlar till MM och berättar att jag även fått en ny intervju på fredagen. MM ringer sedan upp mig i går på morgonen och i princip skäller ut mig för att jag bokat in en ny intervju och säger att jag "hoppat av". Jag försöker tala henne till rätta och säger att jag inte hoppat av någonting, utan att jag bara fått en till itnervju, vilket jag tycker är jättepositivt, eftersom det bevisar att jag är lite intressant på arbetsmarknaden i alla fall. Hon förstår inte mig och säger surt "Du måste ju förstå min situation också!" på vilket jag svarar "Men du måste väl förstå min situation! Det är ju jag som söker jobb och jag blev jätteglad att få boka in två intervjuer. Det hela slutar med att hon näst intill slänger på luren i örat på mig.

Intervjun idag var nog den mest energikrävande jag varit på. En timme av massa frågor. Hua. Men tror det gick bra i alla fall. De skulle hålla en intervju till i eftermiddag, och skulle sen höra av sig till referenserna och bestämma sig och återkomma nästa vecka. Spännande. Det är ett vikariat fram till nyår med möjlighet till förlängning.

När jag kom hem ringer det från Ams. En karl i andra änden säger att "Jaha, och du ska börja jobba åt Manpower på måndag". Eh. Jag säger att det vet jag inget om.
Han: Jo, men.. eller?
Jag: Hur så?
Han: Jo men jag har en ansökan om nystartsjobb här..
Jag: Jasså? Men jag har inte fått något jobb? Hon ringde mig i går och då la hon i princip på i örat på mig och blev arg då jag hade sökt andra jobb samtidigt.
Han: Va? Så kan man ju inte göra. Hon lämnade in den här ansökan i onsdags.
Jag: Va? Men alltså, då hade jag ju bara varit på intervju. Inget är ju klart ännu och på henne lät det som om hon inte tänkte prata med mig igen. (Inte mig emot, då hon verkar vara lite lätt störd..)
Han: Jaha? Men jaha. Då tänker inte jag slösa massa tid på att sitta och gå igenom den här ansökan. Jag ringer henne med en gång.
Jag: Ja gör det, men akta dig för hon är aggressiv och jag är lite rädd för henne..
Han: Jo, jag har pratat med henne förut..
Jag: Ja men dåså. tack för hjälpen i alla fall
Han: Ja tack själv och lycka till med ditt andra jobb i alla fall.

Oj, oj. Jag blir alldeles utmattad av allt. Jag är glad att det är fredag och att jag och sambon ska gå och handla lite gott till kvällen sen som ska spenderas framför teven och med tvätten. Min ankel är typ stukad sedan en vecka tillbaka och häromdagen upptäckte jag hur svullen den var eftersom fotknölen inte syns för allt är uppsvullnat. Kul. Hoppas att det blir bättre under helgen, annars måste jag nog be min läkare ta en titt på foten. Ska ändå dit på tisdag och kolla blodtrycket som varit för högt och sen kolla mitt intressanta bilirubinvärde. Fortfarande lite tråkigt att man inte kan få handikapptillstånd om man lider av Gilber'ts syndrom. Lider är verkligen rätt ord. Att vara lite gul i hyn och ögonvitorna när man är hungrig och trött tycker jag borde premieras med åtminstone 20% rabatt på H&M eller valfri affär.. Kanske ska skicka in en motion till regeringen. Juholt verkar som en reko snubbe. Han kan säkert fixa det här..


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar