torsdag 28 april 2011

Tjugoåttonde april - dag tvåhundrasextioåtta

Nu jävlar händer det grejer minsann. Igår ringde hon från Manpower och sa att de fått in en kund i Sandviken som behövde en ekonomiassistent. Hm. Det är ju inte alls my cup of tea, men hon påstod att de inte krävde någon utbildning och att de gärna behövde någon som kunde sitta i receptionen också. Idag ringde hon och berättade att det blir intervju på tisdag. Hon skulle, som hon uttryckte sig "hänga på" så jag skulle få skjuts av henne, då vi inte skulle till Sandviken utan ut till Strömsbro där Gävlekontoret ligger. Känns lite som om hon är barnvakt men jag vet inte, hon kanske ska prata med dom om något.

Hoppas att det är nåt för mig. Det är först 6 månader genom Manpower och sen kommer de antingen att anställa eller så blir man anställd av Manpower. Ja, vi får se. Har inga större förhoppningar efter SOS-intervjun. Men det skulle vara trevligt om det var ett jobb som man skulle kunna lära sig och trivas med.

Nu ska jag strax göra min hemtenta, kind of, som innebär att jag ska recensera ett teveprogram. Har valt Semesterduellen på 3:an. Vi fick alltså några att välja på, och det är så dåligt så ska skriva ner det totalt. Hehe.

Ikväll är det annars bröllopsprogram både på 4:an och 1:an. Spännande. Imorgon smäller det och jag ska ut till Skutskär och kolla på hela baletten tillsammans med en av Lyftet-praktikanterna från Kronofogden.

Just ja, jag ringde till KF igår också. De skulle inte ta in några sommarjobbare men de väntar fortfarande på att ta in två på vikariat. Tror inte det blir något, men det är ju alltid bra att höra av sig så de vet att man finns.

-Over & out.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna som bara den! Själv börjar jag på urko-gården på måndag :P blä...

    SvaraRadera