tisdag 21 december 2010

Tjugoförsta december - dag hundrafyrtioett

Var till coachen igår. Vi lade ut kort. Japp. Värderingar som jag skulle placera under rätt påstående. Japp. Eller vi och vi. Jag gjorde det medan han pratade i telefon och med någon annan som kom dit. När jag lagt ut alla korten skulle jag sen skriva ner, hur jag lagt dem, på ett papper. Sen fick jag i läxa att fylla i en bra händelse som skett i mitt yrkesliv och en dålig händelse och sen fylla i vilka av mina "nyckelvärderingar" som var med respektive inte med i dessa situationer. Japp. Så är det. Ska dit på måndag igen. Lekstuga.

Sambon har varit på sin lärlingsplats nu för andra dagen. Vi hoppas att det blir något bra, men det verkar så i alla fall. Kanoners, tycker vi!

Fick svar från Tingsrätten i Hudik som jag sökt jobb på. Det var några käringar som fått jobbet i stället. Inte för att det liksom stod i klartext "dessa två gammeltackor har fått tjänsten du sökte", men det stod vilka år de var födda och sådär. Jahapp. Hoppas ändå mer på tjänsten jag sökt på Tingsrätten i Gävle. Fingers crossed.

Snart är det jul också. Spännande. Skrev igår ett rim till min telefon som jag ska ge mig själv i julklapp. Eh. Men man måste ju få något att läsa också, även om det är ett rim och ett paket man ger sig själv. Tyvärr har ju inte telefonen kommit in i lager än, men ger mig själv en utskrift på bekräftelsen. Ho-ho-ho, som tomten själv skulle sagt.

Ikväll är det också final på Ung & Bortskämd. Helt sanslöst att först Lorenzo åkte ut. Sen Ellinor. Och så igår Tim-Joel. Fy fan. Och jag haaaatar de där sminkbrudarnas pappor. Usch. De är så läbbiga. "Ja, Karolina kanske inte hjälper till så mycket, men hon är väldigt social. Man måste se till helheten". Men ditt jävla pucko liksom. Ååh. Nu hoppas vi att Daniel vinner så att inte brudarna tar hem det. Usch.

Sitter just nu och pluggar inför omtentan i ryska. Ville inte göra den, men läraren tvingar mig i princip, eftersom hon tyckte att jag jobbat så bra hela terminen. Jaha, tack. Men ge mig ett godkänt då så kan vi glömma det här. Sitter och tragglar rörelseverb, men jag blir fan inget klokare. Hur svårt kan det vara egentligen att uttrycka att man vill gå eller åka någonstans? Mierda.

Håller ju på med mitt projekt "komma-i-de-byxor-man-bör-komma-i-typ-nu". Gick tre vändor i Boulognern idag. 6 km vardera. Tycker man ju borde hjälpa. Sen blir det ikväll lite crosstraining och imorgon mer Boulognern. Jojo. Motionär I am indeed. Men nu tillbaka till ryskan. God kväll och god jul om vi icke hörs före fredag.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar