onsdag 1 december 2010

Första december - dag hundratjugo

Jahapp. Då är vi inne i december. och det är femton minusgrader. Härligt med andra ord. Något som inte är lika härligt är min fot. Har nu i över en vecka snart haft ont i den. Som om jag gått i för stora skor och hållt upp foten lite med tårna för att foten inte ska glappa. Nu har jag fått ont i hela foten. Haltade runt på jobbet igår men tänkte att en promenad nog skulle göra susen. Vi tog 6 km-rundan och efteråt trodde jag seriöst att foten dött. Helt kaputt. Imorse haltade jag iväg till jobbet. Tog en evighet att ta sig dit. Haltade runt idag också men skippade promenaden. Försöker vila bort det.

Imorgon är näst-sista dagen på praktiken. Alla har börjat bli övertrevliga och vill så gärna ha kvar oss. Give me anställning and lön, I say. De har inte hört av sig från mitt coachföretag ännu men det blir väl. Mejlade Ams och sa att jag vägrar ha kontakt med soc-jäveln på Ams, så de kan glömma att jag ska mejla till honom.

Annars försöker jag mest att halta runt i lägenheten och göra allt annat än ryskan. Tenta på tisdag. Tre timmar. Tre långa timmar. Jag måste verkligen plugga. Men vill inte. Har inte varit såhär omotiverad på hundra år, känns det som. Ändå pluggade jag 200% förra vintern/våren och tyckte det var pest, men det var ju åtminstone bra lärare då. Nu vet jag inte hur det ska gå. Får väl försöka lägga mig och läsa lite texter och grammatiktermer innan man somnar och så försöka ta varje tillfälle i akt och plugga sen i helgen. På måndag är jag ju faktiskt ledig också. Splendid. En heldag till plugg.

Imorgon måste jag faktiskt gå på stan. Har typ en tjocktröja att ha. Inte bra när det är tjugo minus ute typ. Min mobiltelefon håller på att säga upp sig också. Knapp nummer 7 funkar sporadiskt och man ska ha en lyckodag om den låser upp sig när man klickar på "lås upp". Har kollat runt lite på nätet, men vill ju helst inte ha en ny mobil. Helst inte heller med touch-screen men man lär väl bli en del av den nya kulturen och falla för grupptrycket på den fronten. har dock hittat enf in rosa mobil, men halvbra kamera och pekskärm. Kanske skulle vara något. Typ 920 spänn på nå suspekt butik via nätet. Annars 1049, så inte så dyr ändå. Här är den. Fin va?


Det är en LG T310 Cookie. Haha. Fint va? Kakan liksom. I like it. Men vet inte hur jag ställer mig till pekskärm, som sagt. Ska gå in på Expert imorgon efter jobbet och testa. De kanske inte har just den här, men jag kan ju testa skärmarna i alla fall. Problemet är ju att man gärna skulle vilja testa själva mobilen innan man köper den. tror man kan göra det på Elgiganten i Valbo. Det är bra. man vill ju veta hur menyerna ser ut och sådär. Men, som sagt, det är bara funderingar. Men det är nog bara en tidsfråga innan min mobil lämnar in. Vi får väl alltid se.

Nu blir det strax Grey's Anatomy. Ah, ännu en timme som jag kan skylla på något annat och inte göra ryska. Yes! Jag menar, Да!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar