måndag 13 december 2010

Trettonde december - dag hundratrettiotre

Glad Lucia på er allihop. Man kände verkligen av stämningen på stan där det var fullt med marschaller och till och med postdamen (brevbäraren alltså) hade glitter i håret.

Jag gick till min coach, som verkar ha stor framförhållning då han ringde mig ca 16.30 i fredags och bokade tid. Kom dit tio minuter före bestämd tid men knackade på. Fick då till svar att "Ja, du är ju ute i väldigt god tid". Jaha, tack för det då. Bara för att man inte vill vara sen. Jag fick sitta och vänta och fick sedan ett papper som jag ska ta med mig dit imorgon när jag kryssat i de val som passar in på mig. Exempel är "Jag har varit i en livskris och behöver starta om", "Jag behöver se över hela min livssituation", "Jag behöver hjälp med CV" och liknande. Han frågade lite om vad jag gjort förut och fastnade så klart på min utbildning.

Jag: Jag tänkte bli översättare så jag började läsa engelska och svenska.
Han: Ja, då tänker jag ju direkt på alla barnprogram.
Jag: Eh.. Jaha?
Han: Ja, man ser ju ofta när man tittar på barnprogram med sina barn att det är Eurotroll som varit ansvariga. Och då är det ju ofta avdankade skådisar och musiker.
Jag: Eh?
Han: Men det kanske är för att det ska sjungas så mycket i barnprogram nuförtiden.
Jag: Jaa.. Eh. Jag tänkte mer på undertextningar och liknande.
Han: Ja och då har du hört med Eurotroll om det förstås?
Jag: Eh.. Jaa..

Hallå. Det är väl en viss skillnad på översättning och dubbning. Människa. Sedan tyckte han att han var skitsmart och föreslog att jag skulle läsa lite pedagogik och bli engelsklärare. Tror folk att man seriöst är dum i huvudet? Jag förklarade att, nej läraryrket är absolut inget för mig.
Vi ska se hur vi ska gå vidare imorgon när jag går dit och lämnar in min lapp. Herregud.

Nyss gick jag dubbelvarv i Boulognern. Tog en timme och fyrtiofem minuter, vilket jag tyckte gick jävligt fort med tanke på att ett varv tar närmare en timme. Lyssnade på P3-dokumentärer när jag gick, för då känns det inte så tråkigt.

Nu ska jag gå ut på internet och kolla alla bemanningsföretag och se om jag är inskrivna på alla. Ska nog försöka boka in något möte med några också så att de får ett ansikte på en. Det kan vara bra. Känns lite överdådigt, men man vet ju aldrig. Kanske är det det som fixar biffen!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar