måndag 4 april 2011

Fjärde april - dag tvåhundrafyrtiofyra

Jahapp. Under ca två timmar har jag nu fått boka in två intervjuer i veckan. En på fredag, till ett jobb som studiecoach till gymnasieelever. Det är ett extrajobb som man måste studera vid sidan av för att få. 2-6 h i veckan ska man jobba. Det andra, SOS-operatör, är mellan maj-augusti utan ledigt och skiftjobb, allt mellan 6-23. Läbbigt. Vet inte alls hur något av jobben är på riktigt.

Det roliga var ju att det ena jobbet är det Manpower som står för och där fick man (läs: var tvungen att) göra ett test innan man kunde ansöka om tjänsten. Visst, tänkte jag. Så var det liksom Mensa-frågor och konstiga rektanglar med prickar i och vilken som kommer efter den fjärde bilden. Herregud. Jag fick chansa på hälften. Ändå ringde de idag. Jag använde mitt gamla CV. Ändå ringde de idag. Jag måste nog berätta det här för min coach. Eller inte. Då blir hon kanske ledsen.

Ja, ja. Sambon är snäll och säger i alla fall att vi först ska se vad det är för jobb och sen ta ställning om det är något som jag ska ta. SOS-jobbet kan ju vara väldigt krävande eller obehagligt har jag en känsla av. Men det visar sig.

Nu har jag lagt mobilen bredvid mig så att jag kan svara fort när nästa företag ringer och vill ge mig ett jobb.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar