måndag 4 april 2011

Fjärde april - dag tvåhundrafyrtiofyra

Oops. En vecka sedan sist. Sorry.

Har varit hos coachen. Tio minuter kanske det tog idag. Hon tittade på mitt omgjorda CV och jag sitt gillande. Jojo. Skitfult enligt mig, men hon får väl vad hon vill ha då.

Sökte flera jobb imorse och igår. Receptionist, administrativ assistent och annat. Var in på Ams idag och frågade om de visste något om det där jobbet som de ringa om för en vecka sen. De visste de inte. Skulle nog ta flera veckor sa de. Då är det med andra ord inte kört ännu kan man ju säga. Ska gå till Ams imorgon mellan 16-18 någon gång för då är vuxenutbildningen där. Måste kolla när man ska söka och hur man gör, ska ju söka truckkortsutbildningen till hösten som backup ifall jag inte fått nåt jobb.

Justja. Fick ett samtal förra veckan från ett företag som säljer inbrottslarm och som ville höra om jag var intresserad som säljare. De berättade att man "åker runt till bostadskvarter", med andra ord - knackar dörr. Läste sedan på om dessa på internet och det visar sig att de bara har provisionslön, ingen grundlön, samt att man jobbar mellan 16-21 måndag-fredag. Plus att man helst skulle ha egen bil. Ha ha ha. Nej tack. Ja herregud.

Annars lunkar det på som vanligt. Jag ska väl gå runt Boulognern strax och sedan försöka skriva klart mina artiklar så gott det går. Skriver om internet- och chattspråk. Ikväll är det sista Ullared och sen Project Runway. Nice.

Imorgon kanske det blir bio: King's speech. Vi får väl se. Bio är alltid trevligt, och så bra när filmen går redan kl 18 så att man hinner hem till Desperate Housewives. Ja, mitt liv kretsar kring teve. Men det är väl tur att det kretsar kring nåt?

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar