måndag 25 april 2011

Tjugofemte april - dag tvåhundrasextiofem

Påsken är slut. Långledigheten har varit kanon. Jag är i och för sig alltid ledig kan man säga, men för sambon har det varit skönt. Vädret har varit 40 grader i solen på balkongen varje dag och idag slog termometern i botten och försökte pressa sig runt ett helt varv men eftersom konstruktionen inte tillåter det så stannade den snällt i botten på ca 55 grader.

Dagen har bjudit på storshopping på stan: balkongbord från Clas Ohlsson samt tillhörande lykta. Den tillhörde inte bordet men vi tyckte det så vi slängde med den också. Sen hittade jag två par shorts, strumpor och ett linne på H&M så nu är mitt godjul-presentkort slut. Till veckan nu kommer väl Fashion Against Aids till H&M så då ska jag dit och kolla om det finns något snyggt.

Men håll med om att det är skumt att ett par short i storlek 38 på H&M har samma midjemått som ett par likadana short i storlek 44. Alltså hur är det tänkt? Jag fattar inte. Vill de att man ska känna sig dålig genom att köpa ett par storlek 44:or som passar som ett par 38:or och känna sig fet varje gång amn kollar på lappen och ser vilken storlek det är? Bisarrt to say the least. Det är ju även spännande att jag har tröjor och linnen i storlek 36 som passar jättebra men när jag går och ska köpa en likadan t-shirt idag så måste jag köpa minst storlek 40. Inflation?

Har även gått ett varv i Boulognern och sedan cyklade jag upp till Silvanum och parkade cykeln där och sprang sedan runt över mot Teknikparken och Stora Vall och runt vid kyrkogården och sen över vid vattenverket och tillbaka till parkeringen. Skönt.

Nu ska jag sätta mig ner och författa min krönika. Den ska handla om teveprogram nu och då. Då med tanke på min barndom under första delen av nittiotalet. Mest om barnprogram. Kommer ni ihåg mannen som gjorde små sagor i filmjölk på sin lunch? Dansken (har jag fått höra) som alltid hummade när man klippte roliga saker i papper. Simpor & Grodfötter. Pippi Pelikan. The list goes on.. Det ska jag försöka skriva ihop ca 4000 tecken om. Piece of cake. Kan man hoppas.

Måste hitta en annons att skriva ut till coachen imorgon också. Plus att vi ska ha intervjuträning då. Spännande. Uppdaterar efter det mötet imorgon. Tjing!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar