torsdag 14 april 2011

Fjortonde april - dag tvåhundrafemtiofyra

Det här får inte bli en vana. En gång varje vecka är lite att skriva. Men den senaste veckan har mycket hänt. Fick samtal i måndags om att mitt test gått igenom och att jag skulle få komma på intervju på onsdagen (igår) plus göra ett drogtest samma dag. Gjorde testet och funderade ut frågor till intervjun. Hon på Manpower säger att jag ska ringa henne efter intervjun och berätta om jag fortfarande är intresserad. Jag går dit, pratar med mannen som verkar lite sullig eftersom allt verkar vara nytt. Det visar sig att det både är nattarbete och mycket helger. På honom lät det även som om tjänsten skulle placeras i Östersund och inte i Gävle, vilket jag ifrågasatte flera gånger och inte fick något rakt svar på. Ringde efter intervjun till Manpower för att ställa samma frågor som jag inte fått svar på. Samtalet löd som följer:

Jag: Ja, jag undrar både över stationeringen och så sa han att det är både nattarbete och helger.
Hon: Det är i Gävle. Isåfall har du missförståss honom! Och jag sa till dig att det både var natt och helg.
Jag: Nej, det sa du aldrig.
Hon: Jo, det gjorde jag. Trodde du att det var måndag-fredag kontorstider, eller?
Jag: Jag blev bara ställd eftersom jag inte visste något om helger och nätter.
Hon: Jaha? Och vad är problemet? Om du har problem med nattarbete vill jag veta varför.
Jag: Eh?.. Ja, jag vill inte jobba nätter. Det funkar inte. Jag vill också veta var den här utbildningen skulle hållas.
Hon: I Gävle!
Jag: Och det är du säker på?
Hon: Jag kommer att ringa tillbaka till dig idag när jag kollat upp det.


Det går någon timme. Sen ringer hon.
Hon: Utbildningen är i Östersund. Tre veckor.
Jag: Jaha, så då var den inte i Gävle ändå?
Hon: Ärligt talat så har jag tappat förtroendet för dig.
Jag: Eh?.. Jahaa.. Men vi sa ju att jag skulle gå på intervjun för att sedan återkomma till dig om jag fortfarande var intresserad eller inte. Man går ju på en intervju så att alla parter ska kunna känna sig för.
Hon: Ja, men bara så du vet så är jag väldigt osäker på dig just nu.
Jag: Jaha. Ja det var ju synd.

What the fuck? Jag har ju inte ens blivit erbjuden jobbet. Vad håller hon på med liksom? Varför ska hon kräva nåt av mig? Jag fick inte veta allt inför jobbet och sen blir hon asförbannad på mig när jag påpekar det. Otroligt besviken just nu och tycker att ett sånt bemötande är förjävligt. Visserligen hade jag hört andra negativa saker om just dom förut, men tyckte ändå att hon var trevligt när jag träffade henne första gången. Ja, ja.

Sen fick jag ett samtal idag från läxläsar-jobbet om att de sparade mina papper men att kunden de hade i Gävle just nu behövde stöd i andra ämnen än de jag ansökt för. Trevligt att de hör av sig i alla fall.

Även sökt flera bra jobb i Gävletrakten och mot Uppsala. Det är bara att hålla tummarna. Jag sa väl att Trafikverketjobbet tydligen är klart. Skit. Men men, jag hoppas på Högskolan och de andra jobben jag sökt.

Imorgon på Jobbchansen är det Sommarjobbchansen. Haha. Fyndigt. Många företag som ska dit, så jag hoppas att inte Manpower står där och är dryga. Usch. Men jag ska som vanligt printa ut några CV att ha i väskan så man kan presentera sig. Hoppas att det inte blir ett lika stort fiasko som rekryteringsmässan i Sandviken. Haha.

Morgondagen bjuder också på bio: Scream 4. Splendid, splendid. Jag återkommer med recension.

-Over & out.

1 kommentar:

  1. Du kan inte tänkas jobba i sommar i Strängnäs? Vi behöver en som jobbar i receptionen på Kommunhuset. Lite långt att pendla kanske? Fan.

    SvaraRadera