onsdag 20 april 2011

Tjugonde april - dag tvåhundrasextio

Shit. Fatta att om lite drygt tre månader är det ett år sen den här bloggen startades. Lite deprimerande faktiskt.

Hur som, så har jag sökt en himla massa jobb den senaste veckan. Allt från reklamationsadministratör i Uppsala, till administratör i Östhammar till registrator på statlig myndighet i Gävle. Man tycker ju att något av detta borde kunna funka. Vi får väl se.

Var hos min coach i måndags. Eh. Alltså som ni vet har vi använt alla de föregående träffarna till att ändra mitt CV så att det numer ser ut som en cirkus med både kursiverat och fetstil omvartannat i olika storlekar. Det enda jag väntar på är att hon vill att jag ska använda det där böljande typsnittet som man kan göra i olika nyanser i word. Haha.

Förra gången så sa hon i alla fall att mitt CV och personliga brev var bra och att vi skulel börja kolla på intervjufrågor nästa gång. I måndags, alltså nästa gång, visar det sig att hon ändå är kvar lite på mitt perosnliga brev och det verkar lite som om hon drabbats av en smärra alzheimer. Konversations går som följer:

-Ja, jag tänkte lite på ditt personliga brev.
-Jaha?
-Ja, fick du den där mallen jag hade?
-Nej, vi gick igenom den när jag ändrade mitt brev och så bockade vi av.
-Jaha. Men då ska jag kopiera den till dig. En sak som är väldigt viktig det är ju att ta ut de här kompetensorden när man söker ett jobb.
-Ja
-Ja, så att om det står att man ska vara "flexibel" och "ambitiös" - då är du det!
-Jam, precis.
-Vänta, ska jag gå och kopiera.
(tystnad i ca 5 minuter)
-Så, här har du mallen. Och en viktig sak tycker jag är de här orden man ska plocka ut ur annonsen. Kompetensorden. Så om det står att du ska var "flexibel" och ha "kundvana" då är du flexibel coh har kundvana.
(Jag stirrar lite rädd på människan som inte visar att hon förstår att hon just säger samma sak som hon gjorde för fem minuter sedan)
-Jaaa.. okej.

Det slutade med att hon bad mig leta upp en annons jag vill söka till och så ska vi gå igenom den nästa gång och skriva ett personligt brev till just den. Vi har ju gjort det här redan!! Gah. Sen passade hon även på att berätta att hon har ett annat jobb (!?) och därför kanske ska lämna över mig till sin kollega. Jaha? Eh.

Annars rullar väl allting på. Min kurs i kulturjournalistik är ganska intressant men svår. Nu ska vi skriva en krönika eller ett kåseri, och nästa vecka har vi en tidsbegränsad uppgift över 2h. Läbbigt.

Nu ska jag faktiskt ta och gå en promenad även om vädret ser ut att kunna bli spöregn vilken sekund som helst. Wish me luck.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar