torsdag 7 april 2011

Sjunde april - dag tvåhundrafyrtiosju


Så. Har hunnit bliva ett år äldre. Ett år visare. Möjligen. Även ett år mer arbetslös att lägga till på sitt CV. Splendid. Har dock fått in en fot hos Manpower som jag var på intervju hos idag.
Tro det eller ej men jag fick göra ett till intelligenstest a'la Mensa. Det här var dock både lättare och svårare. Fler normala frågor men också fler matematikfrågor, som inte alls är min starka sida. Sen kan man ju fundera över hur viktigt mitt svar på frågan om hur många kubikliter vatten som romben innehöll är. Tydligen jävligt viktigt fick jag veta. Allt hänger på testet. Tänk att åka ut på att ha svarat 27 kr på frågan om hur mycket 3,7 m tyg kostar.

Det gällde i alla fall trygghetslarm och inte nödsamtal, vilket känns bra. Man får tre veckors utbildning innan man börjar och jobbar sen maj-augusti utan semester. Fick skriva på att jag godkände drogtest samt utdrag ur brottsregistret. Spännande. Undrar om de hittar nåt som jag inte vet om. Hon ska höra av sig när resultatet på testet är klart och om jag i så fall blir aktuell för ett möte med kunden.

Jag håller även tummarna för ett jobb jag sökt på högskolan. Ett perfekt jobb för mig. Informationssekreterare. I want it. Men men, vi får se. Ska försöka tvinga nåt ur Ams-människorna imorgon på Jobbchansen om de vet nåt mer om det där jobbet som de skickade min profil till för två veckors sedan imorgon..


Justja! Undrar om Cirkus läser min blogg. Inga stavfel längre. Splendid.


För er som inte följt den här följetongen med stavfelen på annonsen till Cleeses show, så här stod det från början, kursiverat och fetstilat för er skull: "Rätt til humorens g-punkt. " "Humorens Beatles"

Undrar vart jag ska skicka fakturan..

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar