måndag 29 november 2010

Tjugonionde november - dag hundranitton

Dagen har varit så händelserik att jag måste göra korta meningar med det som hänt för annars blir det hela en hel lång roman i Tolstoj-omfång.

Sov dåligt. Vaknade tjugo i sju. Kom till jobbet tio över sju. Trodde att personen som skulle lära upp mig brukar komma runt sju-halv åtta. Frågar chefen om jag får sitta kvar i vårt kontor. Det får jag. Personen som skulle lära upp mig kommer insläntrandes vid tio över åtta. Personen som skulle lära upp mig sätter sig och fikar till tjugo i nio. Personer som skulle lära upp mig lär mig lite om ditten och datten. Vi blir inkallade på möte allihopa. Chefen berättar att alla tjänster som varit ute är tillbakadragna och inga kommer att anställas. Folk grinar och är ledsna. Jag blir förbannad. Jag går ner till Ams och har möte med dem. De blir förvånade över hanteringen med oss praktikanter. De bestämmer att jag jobbar min sista vecka där nu. Jag går upp till chefen och säger att jag jobbar sista dagen på fredag. Chefen blir likblek och försöker få mig att stanna kvar genom att erbjuda mig en tjänst. Jag påminner chefen om att det inte finns några tjänster, men hälsar även det är välkommet att ringa när tjänsterna blir aktuella igen.

Jahapp. Det var det. Ska börja träffa en coach (ej från Ams den här gången) och söka jobb utav bara helvete nu. Ska göra min uppföljningslista nu och mejla iväg. Tydligen har jag fått en ny Göran idag. Den där typen som tyckte att jag skulle gå till soc för att kunna köpa ett busskort till praktiken borta i Älvkarleby. Suck. Jag vägrar. Tänker inte mejla till honom. Det enda han kan få av mig är ett "dra åt helvete". Punkt.

Nu har vi gjort knäck här hemma för första gången. Mycket bra blev resultatet. Igår gjorde vi snickers och tittade på Home Alone och hade julstämning rent allmänt. Det har snöat i flera dagar nu och "kaoset" är ett faktum. Tåget var 50 minuter försenat igår när vi åkte hem och ändå snöade det bara lite då och var bara 10 minusgrader. Herregud hur ska det gå den här vintern då?

Ikväll missar jag icke: Top Model & Snorungarna Deluxe på 1:an. Och Grotesco såklart!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar