tisdag 11 januari 2011

Elfte januari - dag etthundrasextiotvå

För den tredje dagen i rad, vaknade jag med huvudvärk. Och det är inte en sådan huvudvärk som går över efter ett tag, utan den ger sig inte alls. Så i är det också fjärde dagen som jag går och lägger mig med samma huvudvärk. Jippie.

Sambon är duktig och går till jobbet vid åtta och jag, som behöver nån timmes mer sömn (vilket han har räknat ut att jag behöver) går och lägger mig en stund till eller sover vidare helt enkelt.

Idag efter att ha tvättat, åkte jag ut till Valbo för att införskaffa en respektabel dopklädsel. Ej till mitt eget dop. Jag hittade en tunika/klänning men inget att ha under. Har bara ett par blåjeans och det räknas inte som respektabelt, anser min ömma moder. Min far har jag icke frågar om åsikt men gissar att han helt oprovocerat argsint skulle svara: Har jag närt en kommunism vid min barm?! Nej det skulle han inte, men det kändes legitimt att skriva det just där.

Apropå kommunism, så ligger jag och planerar min isolera kommunistvärld om kvällarna när jag inte kan sova. Jag vet inte om jag nämnt den, men det är vad jag ska försöka genomföra i min livstid. En liten isolerad värld där allt är gratis och alla jobbar gratis och allt går ut på att alla är ärliga och får allt gratis. Inget problem med cancerforskning för alla ekonomiska medel skulle ju finnas. Ingen svält eller annat skit heller, för allt skulle bara vara så himla bra. Sen ska jag, efterhand, utse mig själv till ledare och införa iriska som enda språk. Moahaha. Nädå, skämtar bara..

Imorgon är det dax för coachen igen. Jag uppdaterar as soon as I kommer hem. Blir intressant minsann att se vilka kort han kan trolla fram ur rockärmen för mig imorgon. Abrakadabra, simsalabim.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar