onsdag 26 januari 2011

Tjugosjätte januari - dag etthundrasjuttiosju

Coachen smsade igår morse vid 9-tiden (jag skulle vara där kl 10) att han var hemma med sjuka barn. Jahapp. Bakade lite glö'hoppor och läste istället. Sov även en timme mitt på dagen. Så kan man ju göra när man inte har något bättre för sig, menar jag.

Idag skulle jag gå upp tidigt och läsa klart min härliga bok Kritik av kritiken men det blev liksom inte riktigt så. Vaknade när sambon gick till jobbet vid åtta och kände att jag hade ont i hela kroppen. Sov vidare och vaknade vid elva och hade då ont i alla muskler och var typ sjukt stel. Gick upp och drack te och åt macka, vilket inte gjorde likstelheten nämnvärt bättre, men själva själens stelhet släppte lite, kan man ju poetiskt uttrycka sig.

Idag är mitt mål att inte bli mer sjuk än vad jag känner mig, eftersom jag har inplanerat besök på hudmottagningen imorgon på sjukhuset. har även glömt vilken tid jag ska dit (tror det är kl 15) och försökte ringa dit nyss. Det visade sig att de bara har telefontid till 11.30 så jag hoppas få en kallelse i brevlådan idag, annars får jag kliva upp vid åtta och ringa och dubbelkolla tiden imorgon.

Ikväll är det sista delen av Bibliotekstjuven som är så underbar. en av de bättre kortserier jag sett. SVT kan dom!

Nu ska jag försöka uppbåda tillräckligt med intresse och energi att läsa klart de sista 20 sidorna i boken. Läs och begrunda (från Forsers Kritik av kritken sida 143):

Drömmen om utopin är kritiken av det ofullkomliga. Modernismens paradoxer handlar om autonomi och periferi parade med omnipotens och måttlösa pretentioner. I dess föreställningar sker omvärderingar av alla hierarkier och där planläggs rockader mellan centrum och avantgardets marginal.


Mmh. Intressant och tankvärt. Eh.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar