torsdag 13 januari 2011

Trettonde januari - dag etthundrasextiofyra

I min upprördhet så glömde jag skriva något igår.

Jag vaknade tjugo över nio av att sambon skickade sms. Oops. Skyndade mig att käka frulle och sprang iväg mot coachen som jag skulle till klockan 10.00. Efter halva vägen tänkte jag "Varför stressar jag? han har aldrig någonsin varit där i tid när jag ska ha möte med honom.". Går sedan i sakta mak mot coachen och är ändå där prick tio, trots mina myrsteg. Sitter lite annat löst folk där, speciellt en hög med mekaniker som sitter och diskuterar burnouts på cruisingen i Hedesunda. Intressant. De är som hämtade ur någon parodi. Karikatyrer av sig själva, på något sätt. Jag slår mig ner vid dessa människor, eftersom det är enda stället att sätta sig på.

När klockan blivit 10.25, vänder jag mig om och frågar tjejen som också jobbar som coach där om min coach är där idag? Nej, är svaret. Han är i Sandviken. Jahapp. Då var det bara att traska hemåt. Jävla typ. Visst att man är arbetslös, men nog fan hade jag väl kunnat göra något vettigare än att slösa bort morgonen där i en halvtimme innan någon människa ens kläcker ur sig att karln inte är där. Han har inte hört av sig efter det heller, så vet inte hur det blir. han kanske avsäger sig sitt uppdrag. Who knows.

Fick också brev från Försäkringskassan igår, om ett beslut att jag får ersättning med 136 kr/dag. Det har jag ju redan. Ringer upp Ams och undrar varför jag får ett nytt beslut, eftersom det står på brevet att "Jag från och med den 1 januari går i ett arbetsmarknadspolitiskt program på heltid". Ams fattar nada och säger att det är nog coachen de menar. Nu hör det ju till saken att jag fick min coach i början av december. Märkligt. Hur som helst så är jag glad om jag får mina pengar i alla fall.

Dagen ska ägnas åt att promenera, läsa tråkig bok till kurs, börja läsa ny (rolig?) bok till kurs, försöka komma in på Blackboard som skolan använder, samt försöka bli av med huvudvärken. Jag har börjat kalla den Joaquin Phoenix - för den är "still here".

Nu blir det rågrussin macka och te till frukost! Den arbetslöses godaste frukost, minsann.
-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar