söndag 2 januari 2011

Andra januari - dag etthundrafemtiotre

Kommer hem efter en jul- och nyårsvecka hos föräldrarna och hittar då en avi från Försäkringskassan med min "lön" för mödan den senaste månaden. 2100 spänn. Oh, tack. Bara för 16 dagar. Då har de alltså bara räknat mig fram till den 3/12 och inte till den 11 som de skulle. Jävla folk. Måste ringa i morgon igen och kolla om de inte fått pappret som vi kompletterade med på Ams precis före jul. Det är ju själva fan att det ska krångla jämt. Dagen före julafton när jag precis ska sätta mig i en bil och åka och fira jul hos päronen får jag ett hotbrev från Försäkringskassan där det står att jag inte fyllt i min blankett ordentligt och därför inte får några pengar mellan den 4/12-11/12. Detta berodde på att jag avslutade min praktik den 3/12 och därför skrev min handledare på för den perioden. Eftersom pappret skulle lämnas in den 11/12 måste alltså Ams fylla i sin namnteckning på ett annat ställe eftersom jag då räknas som om jag haft två olika "anordnare" under min period. Dels praktiken och dels Ams. Ams har då glömt att fylla i sitt lilla datum bredvid sin lilla kråka och därför tror Försäkringskassan att jag försöker smuggla till mig pengar för en längre period än jag haft. Jag ringer till dem och de säger att jag borde ta upp det med Ams, vilket jag gör. Jag springer alltså, klockan 15.05, danföredopparedan mot Ung-Ams som stänger 15.30. Där skriver hon under med (då) dagens datum och frågar om jag vill att hon skickar det vidare till Försäkringskassan. Ja tack. Och nu verkar det alltså som att det ändå inte kommit fram. J ä v l a s k i t.

Min coach ska jag inte träffa förrän den 12/1 nu så jag har en och en halv vecka kvar att vila innan vi (förmodligen) ska fortsätta vår resa genom livet med hjälp av hans härliga kompetenskort och andra liknande inspirerande korthögar. Ironin dryper.


God fortsättning på er!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar