torsdag 13 januari 2011

Trettonde januari - dag etthundrasextiofyra, del 2

Glömde ju berätta om igår när vi skulle ändra inkomstuppgifter hos Försäkringskassan. Haha. Jag ringer och pratar med en handläggare och säger att vi just fått beslut om beviljat bostadsbidrag men att vi också precis nu fått en ändrad inkomst och vill då meddela detta så att ett nytt beslut kan tas. Det går bra att meddela en inkomsthöjning per telefon säger hon. Problemet är dock att eftersom det är sambon (som alltså ska få lite lön från sitt lärlingsställe) som har en ändrad inkomst får inte jag ringa om det. Han måste ringa själv. Sagt och gjort, han ringde när han kom hem på kvällen och människan som svarar säger att man måste lämna in en ändringsblankett med benämningen "59lsifjnldsnm" (typ). Så hejdar hon sig och frågar min sambo:

- Det står här att din sambo har 0 kr i inkomst?
- Ja, det stämmer. Hon har bara aktivitetsstöd genom Ams och det är inte ens skattepliktigt, så hon har ingen inkomst alls, nej.
- Har hon inget jobb?!

Men vafan! Vad fan tror de om en egentligen? Om man ansöker om bostadsbidrag och så ifrågasätter de att jag inte har någon inkomst och ställer så in i helvete dumma frågor som om jag "inte har ett jobb?". Det är väl i princip då som man behöver bostadsbidrag!! Jag blir så irriterad. Och inte gick det bra att fylla i ändringen per telefon heller, utan vi måste skriva ut nån jävla blankett och skicka in. Kärring, I say.

En trevlig nyhet är dock att jag ringde till hudmottagningen på sjukhuset eftersom jag fått "84 dagar" på min remiss som väntetid. Simsalabim så fick jag komma nästa fredag! Splendid! Nu ska jag läsa ut min tråkiga bok och sen gå ner på stan och försöka hitta mig ett par jeansleggings till dopet jag ska på. Jag vet, jeansleggings är inte alls jag. Men jag kryper till korset. Eller man ska inte ropa hej ännu för jag har varken hittat eller provat ett par. Men jag är beredd på att älska dom om jag hittar ett par. Om, sa jag.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar