måndag 28 mars 2011

Tjugoåttonde mars - dag tvåhundratrettioåtta

Jag vaknar utvilad och kommer hem från coachen utmattad i skallen. Orkar inte med att hela tiden höra "gå dit och dit och dit och sök jobb". Jag har gått dit. Jag har sökt jobb där. Försök inte få mig att framstå som att jag bara sitter och rullarna tummarna hela dagarna. Jag söker dom jobb som finns och även dom som inte finns.

Hon kommenterar mina personliga brev och mitt CV och säger vilka ändringar jag ska göra. När jag kommer dit och har gjort om så påpekar hon samma ställen trots att det är hon själv som sagt att det ska vara så. Jag tycker inte det är okej med fyra (!) olika teckensnitt i ett CV. Det tycker hon. Gärna ska det vara både kursiverat och fetstilockså.

Fredagen lämnade en bra känsla kvar efter sig men den försvann imorse. Orkar inte bevisa hela tiden att jag är aktivt sökande. Jag orkar inte aktivt diskutera med coachen om årtalet ska stå till höger eller vänster om vilket jobb jag hade.

Dessutom ska jag skriva två artiklar till nästa fredag. 4000 tecken var. Jag har inte ens börjat. Har haft en vecka på mig och inte gjort ett skit. Har ingen idé och ingen inspiration.

En jävla skitdag är vad det här är.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar