onsdag 2 mars 2011

Andra mars - dag tvåhundratolv

Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Fick brev från Uniflex om att de fått "beslut av Arbetsförmedlingen att få vara din Jobbcoach under de 3 närmaste månaderna".

Så här lyder resten:

Vi ses på nedanstående tid på vårt kontor. Om du får förhinder ber jag dig att kontakta mig på nedanstående telefonnummer!

Datum: Onsdag 2011-03-07
Tid: 09.00

Problemet är liksom att onsdag är den 9/3. Så vill de träffa mig på måndag den 7:e eller onsdag den 9:e? Jag ringer telefonnumret som ska gå till en Helena. Det går många signaler, sedan:
-Hej, det här är Malin på Uniflex. Jag jobbar inte kvar längre så jag ber dig kontakta Marianne på telefonnummer....

Jag ringer det nya telefonnumret. Där får jag svar. Av en Peter.
Jag: Jahaa. Eh. Marianne? Nähä.. Eh. Jag skulle ringa en Helena men på hennes nummer får jag en telefonsvarare med nån som heter Malin som tydligen slutat hos er...
Han: Oj.. haha. Ojdå, det har vi inte åtgärdat.. Hehe. vad bra att du sa det.. (är nära på att lägga på luren i tron om att det var det enda jag ville meddela med mitt samtal).
Jag: (skyndar mig att inflika) Jo, jag har fått en kallelse från er om att jag ska träffa en jobbcoach nästa onsdag den 7:e.
Han: Jaha.
Jag: Ja, just det. Men problemet är liksom att nästa onsdag inte är den 7:e. Det är den 9:e.
Han: Oj. Haha.. Men då..
Jag: Så jag skulle gärna vilja veta om det är på måndag eller onsdag vi ska ses.
Han: Jaa precis.. Nu är inte hon här idag, men kan hon ringa dig imorgon?
Jag: Ja det går bra. När som helst innan den 7:e. Eller den 9:e för den delen.

Låter jag jävlig om jag tycker att det här verkar lite halvdant? Ja, ja. Vi får väl se på måndag. Eller onsdag. Någon veckodag.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar