onsdag 9 mars 2011

Nionde mars - dag tvåhundranitton, del 2

Rekryteringsmässan. Ja, vad säger man?

Det tog mig 12 minuter. Det var några rum med (mestadels) rekryterings/bemanningsföretag som helt enkelt hade typ ett papper på ett bord framför sig där deras hemsideadress stod. Lite godis i en skål som man kunde sno och sedan inget mer. That was it. Helt värdelöst. Det enda de sa var "Gå in på vår hemsida!". Jag tänkte liksom: Vad fan gör jag här om jag ska gå in på er hemsida? Jag är i Sandviken där jag inte ens är i närheten av min dator och internet.

Jag gick runt i Sandviken city x antal gånger och letade ett bra ställe att köpa nåt att äta på. Bestämde mig för en ostmacka på ett café. Den smakade gammal sko. Typiskt.

Hittade sedan ett Hemmakväll där de hade outlet på nya och gamla filmer: 19 spänn styck! Jag slog till på 9 stycken. Man måste ju bunkra nu när man fått en film och stor teve. Det blev bland andra Hurt Locker, The Box, Invictus, The Informant & The Imaginarium of Dr Parnassus. Den sistnämnda såg vi på bio och den var underbart fin. Heathans sista film som inte ens blev klar med honom så de fick trycka in Depp bland andra i hans roll. Mycket bra. Vi ska ju gå på Black Swan ikväll på bio, så tar nog en sväng förbi Gävles Hemmkväll också och kollar in fler filmer, nån skräckis är inte dumt.

Har jag glömt att nämna att jag har skickat ett 3 sidigt brev till Tomas Tobé? Eller det kanske jag har sagt. Ja, hur som helst. Jag väntar på svar. Tack.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar