onsdag 16 mars 2011

Sextonde mars - dag tvåhundratjugosex

Jahapp. Igår var man liggande hela dagen. Vaknade vid sju när sambon gick upp. Vaknade till vid åtta när han gick till jobbet. Vaknade vid elva och satt upprätt i sängen en stund. Vaknade sen vid halv fyra. Så kan det vara. Hade ont i magen och mådde illa och var darrig. Gick ett varv runt huset men det var också allt jag orkade. Tryckte i mig en halv baguette med varm choklad sent på kvällen så det var det enda som hände den dagen.

Ja, Desperate Housewives så klart också! det var spännande. Nu har vi äntligen något att diskutera här i stugan. Sambon tittar nämligen på alla serier med mig, mer eller mindre. Top Model, Ullared, Brothers & Sisters, Desperate, Grey's Anatomy, Celebrity Rehab, Christine, Lyxfällan... Det är liksom enklast så. Och man kan ju faktiskt prata med varann i pauserna.

Coachen verkar ha snöat in på att jag ska söka restaurangjobb, vilket jag inte alls har något intresse av. Plus att alla serveringsjobb kräver minst 3 års arbetslivserfarenhet. Hur som helst ville hon att jag skulle göra klart (?) mitt CV, eftersom hon trodde att jag sagt att det inte var färdigt av någon anledning, och sedan skriva tre olika personliga brev till butik, kontor och restaurangbranschen. Jag skrev till butik och kontor, och struntade i restaurang. Någon måtte får det väl vara.

Åkte in till Valbo fram och tillbaka i måndags och lämnade in en ansökan där jag hört att de behöver folk. Chefen var inte på plats, men en trevlig tjej skulle vidarebefordra papprena till henne. Bra bra. Hoppas på det.

Annars rullar allt på som vanligt. Sambon blir anställd 1 april vilket är splendid. Han ska bara höra med Ams hur det här med nystartsjobb fungerar. Jag ska också höra med dom, hur lång tid jag har samlat ihop till mitt nystartsjobb. Då får alltså arbetsgivaren arbetsgivaravgifterna betalt under x antal månader. Kanon.

Fortfarande inget svar från Tobé. Antar att han river sitt hår för att komma på något bra att svara. Ni ska få läsa brevet snart. bara han svarar så jag kan publicera både frågor och svar.

Nu ner till tvätten och sen göra en diskussion om min filmrecension. Följt av en långpromenad och lite hopprepande (?) inomhus. Fick hopprepet igår. Yes.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar