onsdag 23 mars 2011

Tjugotredje mars - dag tvåhundratrettiotre

Skulle egentligen ha skrivit igår igen men ursinnet liksom kom över mig och jag blev mest apatisk. Fick ett brev hem med posten igår. Från Ams. Spännande, tänker man. Inte.

Brevet lyder:

VARNING INFÖR KOMMUNICERING.
Du har inte lämnat in underlag för handlingsplan till oss på Arbetsförmedlingen enligt anmodan. Detta skulle vara inlämnat 17:e mars.
Då du uppbär ersättning är du skyldig att medverka till att du har en aktuell planering med oss. Du måste därför lämna in begärt dokument till Arbetsförmedlingen senast 2011-03-31.
Om detta ej är gjort kommer kommunicering att inledas vilket innebär att du riskerar att ditt beslut i Jobbgarantin för ungdomar kommer att återkallas. Detta i sin tur innebär att du kommer att förlora din ersättning.

Vänliga hälsningar.
XXXX.

Jag menar, men hallå. Jag mejlade tillbaka till en adress som gör att alla på hela Arbetsförmedlingen i Gävle kan läsa, och skrev som följer. (Knäppte även ett kort på skärmen när jag hade mejlet som jag skickade in den 14/3 uppe, så att de kan se datum och klockslag när det sändes från mig.)

Jag har fått en varning hemskickad för att jag inte kontaktat er om min handlingsplan som skulle varit inlämnad den 17 mars. Jag bifogar härmed en bild på att jag visst lämnat in detta, från min Hotmail och "skickade mejl". Jag mejlade in mina svar till frågorna den 14 mars till X X X X. Om detta inte kommit till ansvarig persons kännedom så är ju det synd, men inte mitt fel, och då jag har lämnat in det underlag ni önskade tycker jag att det känns lite drastiskt att skicka ett brev och skriva att min ersättning kommer att dras in om jag inte skickar in det ni vill.

Om min inlämnade handlingsplan kommit bort hos er, skickar jag den gärna på nytt.


Ont ska med ont fördrivas, eller hur säger man? Varför i helvete ska de vara sådana översittare och skicka hotbrev till mig om att jag inte gjort det jag skulle. Jag har inte gjort annat än följt deras regler och ändå får man ett brev som om man suttit på deras möten, respektlöst, med fötterna på bordet och blåst tuggummibubblor i ansiktet på dom. Give me some cred, för fan. Jag står ut med deras jävla dravel, men inte så att man någonsin kan få någon respekt tillbaka.


För att lugna ner mig ska jag idag gå på Indiska och införskaffa mig en djup skål samt tallrik (muggen är tyvärr slut här i Gävle) med motivet Peacock, deisgn Lisa Bengtsson. Har funderat på det i säkert ett år, eller när servisen kom till Indiska, och har aldrig slagit till. Nu hittade jag ett kuvert från min kära familj som jag fick när jag tog min fil.kand examen och där låg det en 500 kvar, så den ska jag utnyttja för att kunna känna mig lite överklass när jag äter min gröt. Härligt.

Sen ska jag också ringa till högskolan här i Gävle och höra om man kan söka enstaka kurser ur Informatörsprogrammet som de har. Det skulle nog passa mig bra, under min arbetslöshet. Ska också gå in på Vuxenutbildningens hemsida och kolla om truck-kortsutibldningen verkligen inte går i sommar. Ska också ringa till Ticnet och fråga hur man vet vilken plats man bokar på läktaren i Globen (Roxette 4 nov) eftersom det på hemsidan ser ut som en hel läktare är obokbar(?). Weird.

Well, that's my day for ya!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar