onsdag 9 mars 2011

Nionde mars - dag tvåhundranitton, del 4

Glömde berätta att jag fick ett brev från Ams igår. Det står, jag citerar:

Enligt Af:s noteringar så är din handlingsplan inte uppdaterad. För att vi ska kunna ge dig rätt service så ska du fylla i bifogat underlag och lämna in det vid ett personligt besök eller skicka den till arbetsförmedlingen. Underlaget för handlingsplanen ska vara oss tillhanda senast torsdag 17 mars 2011. För dig som uppbär arbetslöshetsersättning och är förhindrad att komma på angiven tid är Arbetsförmedlingen skyldig enligt gällande föreskrifter att skicka en avanmälan till din arbetslöshetskassa".

Say what? Jag "ska" hit och "ska" dit. Vad i helvete. Här är frågorna jag ska fylla i svar till:

  • NULÄGE: Beskriv här nuläget, om du jobbar, hur mycket och var, vilken typ av jobb du söker och om du har ansökningar ute hos någon arbetsgivare.
-Men hallå. Vad har ni för jävla koll? Varför skickar jag in ett dokument med mitt nuläge varje månad till dessa människor om de ända tydligen inte noterar en jävla rad om det.

  • MÅL: Skriv här om du har något/några långsiktiga eller kortsiktiga mål (utbildningsplaner, jobb om några år).
-Mitt mål är att få ett jobb, och gärna ha kvar det jobbet eller möjligen ett annat jobb om några år. Ska det vara så svårt att fatta?

  • DELMÅL: Vad behöver du göra för att nå eller komma närmare ditt mål, annat.
-Vadå "annat"? Kan ni lära er att konstruera en korrekt jävla formulering så vore det till hjälp. Jag vill ha ett jobb, sa jag.

  • ÖVRIGT: Behöver du komplettera din utbildning, vill du få mer information om hur man söker arbete, finns det något som hindrar dig från att ta vissa typer av arbeten, (sjukdom etc), vill du få hjälp att välja ett visst yrke.
-Men snälla lilla människa. Jag har en examen, jag vet hur Platsbanken funkar på Ams.se och det enda som hindrar mig från att ta arbeten är att jag måste sitta och fylla i sån här skit. Byråkratihelvete! Och du, om det finns så himla många yrken att välja mellan så att jag måste ha hjälp att välja, let me know.

Alltså. Jag vägrar att fylla i den här blanketten och skicka in till dom. Allt det här ska ju dom för fan redan veta, annars sköter de ju inte sitt jobb! Jag tänker ta med lappen på fredag efter Jobbchansen och säga "den här kan ni få tillbaka för jag tänker inte fylla i den här när jag löpande har informerat er om min situation i snart ett år utan att jag ens någon gång varit en tillstymmelse till att vara 'förhindrad att komma på angiven tid'".

Ja, ni hör ju att jag är förbannad. (Meningen är en rip-off på tanten som ringer in till Sveriges Radio och skäller för att de kör två program samtidigt i etern. Kolla upp det ->här<- annars.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar