söndag 13 mars 2011

Trettonde mars - dag tvåhundratjugotre


Ja, Jobbchansen i fredags. Inte mycket dä ritne. Dock hade flera av företagen godis på sina bord. Det uppskattades av en fattig arbetslös klockan 10 på en fredagsmorgon. Höhö. Mitt i vimlet möter jag en bekant man. Jag stannar upp och fryser till. Coachen. Han var väl där och sökte jobb förmodligen. Sedan gick resten av tiden på Ams till att försöka undvika honom.

Gick efter Jobbchansen till Ung-Ams och ställde frågan om varför jag måste fylla i ett papper om vad jag gör nu när jag mejlar det till dom varje månad. Fick till svar att det är så reglerna är. Herregud. Får väl mejla in nån liten text om mitt liv so far så att de blir nöjda. Kanske ska mejla den här bloggen till dom så kan dom uppdatera sig löpande dag för dag. Haha. Sen slår det ju aldrig fel utan det var social-jäveln som var där igen. Typiskt my luck.

För övrigt ska Ung-Ams flytta. Till vanliga Ams. Och vanliga ska flytta till Ung-Ams. Nödvändigt 1.

Sambon har även fått skicka in tre (!) papper om sin endagssjukdom i början av månaden. Först skrev han in på internet hos Försäkringskassan när han var sjuk på fredagen. Sen friskanmälde han sig på internet igen på måndagen. Sen fick han fylla i att han varit borta en dag på närvarorapporten som han lämnade in. Så kom ett brev från Försäkringskassan där han skulle fylla i vilken sjukdom han hade och om han var tillbaka igen på jobbet (vilket de ju redan visste eftersom han anmält sig på internet) och varför han inte kunde utföra sina arbetsuppgifter när han var sjuk. Jag föreslog att han skulle skriva "digerdöden" som skäl, men han skrev "magsjuka" som det var. Sen i fredags kommer ytterligare ett papper som är utformat lite annorlunda men som vill att han ska fylla i samma svar som han redan skickat in. Nödvändigt 2. Herregud. och porto måste han bekosta själv alla gångerna. Nödvändigt 3.

Imorgon är det möte med coachen på morgonen kl 9. Sen funderar jag på att åka ut till Valbo och lämna in CV på en butik jag vet behöver folk. Får se hur det går.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar