fredag 25 mars 2011

Tjugofemte mars - dag tvåhundratrettiofem

Jo. Gårdagen. Jag får brev från Försäkringskassan. "Din anordnare har fyllt i fel på blanketten. Skicka in senast 30/3 annars får du inga pengar." Typ. Kul. Kollar vad de har skrivit fel. Datumet. Så klart. Igen! Jag lämnade in närvarorapporten på dagen den 11/3 och skrev under med 11/3. De har skrivit 110303. Eh? Okej. 11/3 2033 eller 3/3 2011. Hur som helt blev det jävligt fel och därför får jag inga pengar idag den 25:e. Tack så jävla mycket. Gick med hetska steg mto Ams coh de såg redan när jag klev in genom dörren att jag var på dåligt humör och bad så hemskt mycket om ursäkt och allt. Tog en ny lapp och fyllde i med gårdagens datum och bad mig gå bort ill Försäkringskassan och lämna in den, för "då kanske du får pengarna fortare om du säger att det var vi som gjort fel". Yeah right. Som om Försäkringskassan har en hög märkt med "Ams-amatörer" och så får man pengarna snabbare om ens lapp hamnar just där.

Imorse var jag på Jobbchansen och lämnade in ett CV till en butik som jag fått tips om igår av en kompis. Det var lite sommarjobb med möjlighet till timmar kanske längre fram. Jag hann knappt hem och innanför dörren så ringer en vänlig själ från Ams att de fått in en arbetsgivare som vill ha någon som ska ha datorvana (check!), vana att prata inför grupp (check!), kunna Office (check!) och gärna ha erfarenhet från arbete på annan myndighet (check!). Ja men det låter väl kanon, sa jag, så hon skulle skicka in mig som intressent på jobbet så får vi hoppas att det blir något av det. det var början med några veckors praktik och sen heltid fram till slutet av augusti med möjlighet till fortsättning tyckte jag det lät som. Nice.

Känns so far som en givande dag. Sambon har en vecka kvar på sin lärlingstid och blir anställd nästa fredag. Jävligt nice.

Vädret är mysko och halva stan var solig och under blå himmel medan andra halvan var kolsvart och hagel sköt som pistolskott från molnen när jag gick från Ams. Nu ser det mest blått ut på himlen och jag ska försöka mig ut på min dagliga Boulognerrunda. Kanske orkar två varv. Vi får se.

Tjingeling!

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar