måndag 1 november 2010

Första november - dag niottioen

Fy fan vilken lång dag det var idag. Men jag gjord'et! 7.20 till 17.30. Jag skriver autografer där borta, tack.
Har nu jobbat in fredagen som jag ska vara ledig på, så nu kan jag vara till 14.30 resten av dagarna bara. Nice.

Crosstrainade också när jag kom hem, efter maten, så nu känner jag mig duktig och trött. Strax blir det Top Model och lite te och macka. Mina godaste mackor!

Idag verkar det som om en av praktikanterna nu ska sluta kanske denna vecka eller nästa. Då är vi två ordinarie kvar. Och hon sökte idag ett jobb på Sandvik som passar henne som handen i handsken, så jag blir nog ensam kvar till slut. Måste ju ta ett snack med min handledare. Jag kan ju för fan inte vara där till 12 januari om jag dels ska vara själv, dels inte får anställning. Värdo att göra ett jobb som sen bara kommer att hopa sig ändå när jag slutar. Ja ja.

Funderar på att skriva ut en bunt CVn också att gå runt med i veckan. Men man ska ju orka få lust till det också. Efter några år med inlämningar av CVn på samma ställen så tröttnar man. Orkar liksom inte uppbringa den lilla energi det tar. Men jag ska. Imorgon skriver jag ut dom. På onsdag går jag runt med dem. Japp. Det ska jag. Kom igen nu! Sista rycket innan julruschen. Någon borde ju behöva mig! Seriöst liksom.

Har gått runt och nynnat på samma del av en låt hela dagen. Lite uppgivet, men ändå fint. Låten Pirater & rövarband med det underbara bandet Engmans Kapell.

Dom ristade regler för vad som är rent och sant.
Dom sade att tunnor av guld skulle rulla i land.
Men för vem och varför?
Vem ska ge dig ett tack när du dör?

Vänta dig inte att dom ska förstå
Dom ropar i vinden fast ingen hör på: Rädde' sig den som kan!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar