söndag 21 november 2010

Tjugoförsta november - dag hundraelva

Sov länge idag, igår med. Men det är skönt när man ändå får göra det på helgen. I fredags hade jag ont i ryggen, ungefär som ett begynnande ryggskott så tränade inte med crosstrainern varken då eller igår utan gick bara promenader. Idag var jag bättre så jag crosstrainade nyss. Nu har jag lite ont igen, men det är nog bara ovant för ryggen att få så mycket träning hux flux. Sen förra söndagen har jag crosstrainat alla dagar utom fredag och lördag. Alla gånger minst 7 km på tyngsta inställningen. Yes. I like it. Det som är tråkigt är att det tar sån tid bara. Eller det tar 30 minuter, men man ska ju duscha och hålla på efteråt så man får ju räkna på en timme. Men det är det väl värt. Vad är en timme i ens liv om dagen?

Imorgon är en spännande dag. Sambon ska på intervju. Hoppas, hoppas det är något bra och att han tycker att det verkar bra. Man vet ju aldrig, men hoppas kan man ju göra. Jag mejlade ju min handläggare i fredags om min framtid efter Kronis i januari men han har inte svarat så det blir väl i veckan då förmodligen. Han var väl ledig på fredagen kanske. Typiskt Ams. Sitter de inte och fikar så har de väl tagit ledigt resten av dagen. Det är mitt intryck av dem. Men hoppas att denne nye och mystiska Göran kan hjälpa mig till ett jobb. Det skulle ju sitta fint vill jag lova. Ett kontorsjobb med flextid. Tack.

Kanske man skulle lägga ut en annons i tidningen? Testar att göra en här först för att få se om jag får något napp.

Kontorist söker gemytligt jobb med flextid
Söker Ert företag en kontorist? Då har ni mig. Jag kan komma i tid på morgonen, sortera papper i bokstavsordning (både från A till Ö och vice versa), nummerordning (både från 0 till 10 och vice versa) och ingen ordning alls. Jag jobbar snabbt och vill gärna vara klar innan jag börjat. Kaffe är ingenting jag kan varken koka eller brygga, dock är jag inte främmande för att lära mig. Jag kan tre olika kaffesorter: Gevalia, Zoega och Löfbergs Lila. Lunchrast tar jag väldigt kort och kan hellre gå hem lite tidigare istället. Lönen vill jag gärna ha runt den tjugofemte inbetald på mitt konto, gärna ca 20 000 efter skatt, men jag kan sträcka mig ner till 17 500 också om det kniper. Jag kostar inte mycket i drift för jag har med mig frukt och lunch (om jag nu inte går hem tidigare istället) hemifrån.

Jag jobbar gärna måndag till fredag, men skulle Ni tycka att jobba dag före helg är djävulens påhitt så är det helt okej med mig. Måndag till torsdag. 8.00-15.00. Med eller utan lunch.

Tack, då säger vi så. Vi ses på måndag!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar