söndag 7 november 2010

Sjunde november - dag nittiosju

Mycket har hänt sedan sist i mitt otroligt händelserika liv som arbetslös slash slav under Ams. Lämnade in CV ute i Valbo förra veckan och i torsdags ringde de från Systemet och ville att jag skulle komma på intervju på fredagen. Då var jag i Stockholm och får därför komma på tisdag. Jaha. Jag letar efter ordet... Malplacerad. Alkohol smakar inte gott. Men man kan väl sälja mjölk på Ica fast man är laktosintolerant, sa min kloke sambo då. Jag blev ändå ledsen att inte han får komma på intervju (för vi sökte båda två), men antagligen är det väl butiksvanan som avgör. Men men. Han ska börja en kurs imorgon via Gotland som han tycker verkar jätterolig, så det är ju bra.

Tydligen skriver man på för 5% eftersom de inte vet hur mycket man får jobba, men å andra sidan så kan de ju inte kräva att jag jobbar 75% heller eftersom jag bara skrivit på för 5%. Jag vill ju naturligtvis jobba och tjäna pengar, men vissa dagar/kvällar kan man ju bara inte eftersom man har andra saker för sig. Men, jag ska inte tänka på det där nu för då får man bara ont i magen innan tisdag. Dock pratade jag med Ams i torsdags och de säger då att jag ska vara kvar på Kronis om det bara gäller extrajobb på Systemet. Jag måste alltså vara på Kronis de timmar jag inte jobbar. Helt sicko egentligen. Men men. Grejen var att Ams sa att "Kronofogden får bestämma hur de vill göra. Om de vill ha dig kvar där eller inte.". Åh, vilken svår fråga. Gratis arbetskraft eller ej? Hm. Låt mig tänka på saken.

Men som sagt, tisdag gör vi detta. Fram till detta, nada. Plugga ryska dock. Ska lämna in en halvsides text om jämförelser mellan ryssar och svenskar på tisdag. Jag är sjukt trött efter en helg i Stockholm (vi var ute och köpte mackor på Subway klockan halv tre imorse) och somnade i badet en hel timme innan sambon saknade mig och knackade på och väckte mig till liv. Nu tittar jag på Brothers & Sisters och efter det blir det lite te och mackor och Beck. Kommer fan att gå som en zombie till jobbet imorgon bitti. Vetefan hur man ska orka upp, men på något märkligt sätt går det alltid.

Stockholm var som Stockholm oftast är. Kallt, men trevligt. Lyckades hamna på två restauranter som icke vara värda any dricks. Första restaurangen hade lovat att vi (ett sällskap på 25 pers) inte behövde förbeställa maten, vilket vi visst tydligen skulle gjort eftersom servitören var jävligt sur att vi var så många. Vi fick inte beställa det vi ville, utan var tvungen att beställa snarlika maträtter. Herregud. Igår lyckades vi med bedriften att, när jag och pappa fått in vår mat, skicka ut mammas och systerns mat eftersom såsen var kall. Märk väl; såsen, var kall. Servitören förstod inte detta och skickade ut maten till kocken - som slängde den. Detta resulterade i att jag och pappa samt alla andra gäster som kommit både före och efter oss får sin mat, äter och hinner betala och gå innan mamma och syster får nya maträtter. Allt på grund av en jävla grönpepparsås som var kall. Oj oj oj. Alltid är det något. Idag gick jag på Max när vi kom hem och köpte en till låda Hot garlic fries (fy fan vad gott det är!) och där vet man vad man får. undermålig service och alldeles för fet mat för att klägga ihop artärerna med. Nejdå. Max är bra. Men det där med artärerna stämmer nog tyvärr. Måste gå långpromenad imorgon, och crosstraina. Hur ska man orka. Jag orkar ju knappt gå till köket och hämta en macka. Haha. Ja, jag får väl hitta på nåt. Skicka sambon kanske. Men det är ju svårare att få honom att träna istället för mig. Och jävligt svårt att få resultatet att synas på mig istället för på honom också. Kanske man kan koppla ihop sig med nån sladd. Funkar det en HDMI-kabel måntro?



-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar