torsdag 25 november 2010

Tjugofemte november - dag hundrafemton

Jag är trött. Inte så kul för er att veta kanske, but it's the truth. Nu har vi just ätit vilket innebär tillhörande paltkoma också. Eller /paltschima/ som de tydligen säger i Pite. Och där vet man.

Jag fick ett samtal från the mysterious Göran häromdan. Min handläggare. Min nye handläggare. Jag hade mejlat och frågat vad som händer med mig i januari när min praktik är slut.
- Han säger att jag ska ha 2 veckors jobbsökaraktiviteter på kommunen.
- Jag säger: nej, det gäller bara lyft-platser inom kommunen.
- Han säger: ja men du är ju på biblioteket.
- Jag säger: nej, jag är på Kronis. Hallå!
- Han säger: jaha, men det står här att du är på biblioteket.
- Jag säger: suck.
-Han säger: ja, i så fall är väl det enda du kan få i vår en extern coach.

Jippie. Ams kan alltså bara erbjuda mig en sak, och det är inte ens någonting som dom gör. Det är något externt företag. Splendid. Sen poängterade han också x antal gånger att "det är bara 1 av fyra jobb som går genom Ams". Som om det skulle muntra upp mig, eller vaddå? Herregud. Gå en kurs i coachning , tycker jag. Eller i vad som helst. Tyska bibelstudier, kanske för på Ams passar du fan inte.

Här ska ni ska få en krönika att grunna på. Varsågod. The one and only - Larry Forsberg.

http://gd.se/folkfamilj/kronikor/1.2490882-jag-gor-bara-mitt-jobb



-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar