tisdag 8 februari 2011

Åttonde februari - dag etthundranittio

Hemma hos mina föräldrar (i staaaaaan) finns det en promenadslinga som många, hur ska jag uttrycka det, äldre brukar gå. Egentligen är det inte bara äldre, utan alla från 30 år och uppåt. Hur som helst. På grund av det klientel som motionerar där kallas denna slinga för Antikrundan.

Idag gick jag min promenadslinga i Boulognerskogen här i Gävle. Den är ca 6 km + nån kilometer hem till mig. Mitt under promenadens gång möter jag två unga killar, varav den ene har en hög med papper under armen. När jag närmar mig börjar jag ana oråd. Och sannerligen. Nog saktar han in och väljer omsorgsfullt bland sina papper (som visar sig vara en handfull olika broschyrer) och väljer ut en broschyr som han tycker passar ändamålet - det vill säga mig. Konversationen blir kort men ändå effektfull:

Hejsan. I många filmer och så pratar man nuförtiden om det ockulta, eller hur?
Ja, det stämmer nog.
Men vad säger egentligen Bibeln om det ockulta?
Oj, ingen aning faktiskt.
Här kan du läsa lite om det!
Jaha! Kanon. Tack så mycket.

Inte alls otrevlig eller läskig på några sätt och vis. Jag fick min broschyr märkt "Bibeln och det ockulta" signerad Watchtower och Jehovas Vittnen.

Efter detta funderar jag på Antikrundan. Ska jag nu börja kalla min motionsslinga i Boulognern för något liknande passande? Efter dagens möte satsar jag kanske på Det okända?

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar