måndag 21 februari 2011

Tjugoförsta februari - dag tvåhundratre

Sitter just nu och jäser framför Halvåtta hos mig och är mätt efter restaurangmiddag och hemmagjord pannacotta. Sambon och undertecknad firar nämligen 7 år idag, så då slog vi på stort. Att kvällen sen fortlöper med både TopModel och Ullared gör ju inte saken sämre.

I eftermiddags ringde de från Jobbgiganten. Hon ville ta fram sin kalender och boka in en coachtid med mig. Eh. Jag berättade att jag redan hade en coach från dem som itne hört av sig på typ 5 veckor. Hon svarade: "Ja, han har slutat". Okeej. Sparken, you mean. Berättade att jag fått Ams att avbryta min tid med dom och hon lät väldigt förvånad och frågade om jag redan fått en ny coach. Märkligt var bara förnamnet. Hon tackade för sig och sa hej då sen. Skumt. Ja, ja. That was that. Hoppas att Uniflex hör av sig nu i veckan och att man kan få ett jobb innan våren är här. Vore inte dumt det inte.

Gick in på Apoteket och hämtade ut min dyra jävla aknekräm som heter Epiduo. 349 spänn. Jag ifrågasatte varför den inte innefattas av högkostnadsskyddet. Då skrattade hon åt mig och sa att hon inte visste, men att det nog hade något med riksekonomin att göra eller nåt. Ja, vad har inte det, tänkte jag säga. Så kan det vara. Var i alla fall tvungen att fråga. Sen snodde vi med oss massa små broschyrer om olika saker. Typ åksjuka. Sen garvade vi när vi läste första meningen i broshyren: "Åksjuka är ett tecken på att hjärnan är förvirrad". You don't say.

Nu börjar TopModel på 3:an och Ullared på 5:an. Hur gör man då, undrar ni nu? Jo, man spelar in på 5:an på dvdn medan man tittar på 3:an på vanliga teven. Sen kan man titta på inspelningen och spola förbi alla pauser. Härligt. Tur att jag har en sambo som gillar både TopModel och Ullared.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar