söndag 6 februari 2011

Sjätte februari - dag etthundraåttioåtta

Min mor uppmärksammade ännu ett stavfel i den härliga annonsen till John Cleeses föreställning på Cirkus som jag skrev om den tjugofjärde januari i år. "Rätt til humorens g-punkt". Hur fan lyckas man?

Så än en gång: Någon som behöver en rättstavare? Anyone? Anyone at all? Cirkus in particular.

Har idag författat ett mejl långt osm ett par a4 och sänt till en ny människa på Ams. Får vi se om jag får något svar denn gång. Lade också till en lång paragraf om min så kallade coach och använde ord som "bevsiken", "skamligt" och "hur mycket tjänar den här människan egentligen när jag själv får leva på 135 kr/dag?!". Jag förväntar mig ett svar imorgon. Punkt.

Jag vet att det är sådär skittråkigt och jobbigt för er (plural, I know, men har så höga tankar om mig själv att jag tror att ni är fler än en) men det skulle vara så roligt att veta på ett ungefär vad det är för folk som roas av mitt elände. Haha. Ni får mer än gärna lämna en anonym kommentar om varifrån i världen ni kommer. Europa, Skandinavien, Sverige, Ångermanland be as utförlig as you'd like. Bara roligt för mig att veta var någonstans ni sitter, you know.

Nu blir det Wallander. Har bara sett en film allt som allt. Då kom jag inte efter 60 minuter (ca 25 minuter kvar av filmen) och sa direkt vem som var mördaren. Trodde naturligtvis inte att det verkligen skulle vara sant eftersom jag inte var mer insatt än så. Men jojomän. Hoppas att denna är lite svårare. Har iallafall sett närmare 40 minuter nu och vet inte vem mördaren är. Inte för att nån dött än. Men nån måste väl för fan vara mördare ändå? Som i Midsomer. Där lär det inte vara så svårt att räkna ut vem som är mördaren med tanke på att alla som bor där redan är antingen mördade eller sitter inne för mord. Finns väl bara en par tre stycken invånare kvar där, chief inspector Barnaby med assistent inräknade.


-Over & out.

2 kommentarer:

  1. Kasta sten i glashus: "bevsiken" :-)

    SvaraRadera
  2. Jo hej. Bor i Göteborg. Master-examen i naturvårdsbiologi. Arbetslös. Gör väl ännu en säsong att kratta gravar på kyrkogården från och med maj månad. Joppi... Hittade din blogg en dag när jag kände mig extra bitter på samhället och finner numera stor tröst och -t nöje i din blogg. Tusen tack.

    SvaraRadera