fredag 4 februari 2011

Fjärde februari - dag etthundraåttiosex

Jobbchansen bjöd på telefonförsäljare och en lärlingsplats uppe på sjukhusets café. Jippie. Där var det längst kö. Fatta. Alla dessa utbildade människor står i kö till att få söka en lärlingsplats som cafébiträde. Förr anställde man folk som cafébiträden. Idag får man pengar för att ta dit dem. Sick world today.

Gick på vägen hem förbi en butik som knäpper balkort/bröllopskort/studentkort och liknande och i fönstrena står det på stora skyltar:

Billiga ramar utförsäles!
Från 10:-

Jag tänkte att: kan dom - kan jag, så likt en gårdsfarihandlare på 40-talet stack jag in huvudet och skrek med min allra bästa och gälllaste auktionsutroparröst:

Billig lektion i stavning!
Utropspris 5 riksdaler!

Det blev tyvärr ingen hit.
Såg sedan på min fortsatta väg hem ironin i att köpa lokal mat för att miljön mår bättre av mindre avgasutsläpp - Svensk Cater står med sin stora lastbil på baksidan av en restaurant och lastar ur all mat, som på vägen ur lastbilen fångar upp den härliga avgasröken från avgasröret då bilen står på tomgång, och därmed får den utsökta smaken och kan på kvällens meny kallas något så flott som

Tullamore Dew-entrecôte med rökig smak direkt från din lokala grossist 289:-.


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar