lördag 26 februari 2011

Tjugosjätte februari - dag tvåhundraåtta

Igårkväll kunde man chatta med Tomas Tobé på tv4.se. I did. Eller jag försökte. Han ville inte svara på mina frågor. Eller moderator tyckte inte att de var passande kanske. Hela chatten var lite pinsam med tanke på att han svarade samma inklistrade meningar på varje fråga. "26000 personer har fått jobb...". Bla bla bla. Ska författa ett långt jävla brev till karln i veckan och kräva svar. Jag fattar inte hur man kan föra en politik som innebär att folk i princip blir motarbetade när de får ett timjobb. Jag har två bekanta som båda två har fått timanställning, eller typ 70%. Den ena fick ultimatumet att om hon inte fick 100% så skulle hon sluta. Hon försökte fråga hur 100% stämpling kunde vara bättre än bara 30% stämpling och 70% lön men det fungerade itne så, sa dom. Hur fan funkar det då? Den andra bekanta har nu strötimmar på två jobb. Hon har dock bara enstaka deltidstimmar kvar på sin stämpling och efter att dessa är slut får hon alltså inte ta dessa jobb. Eh? I don't get it.

Nu till dagens kap. Vi gick på H&M och skulle hitta ett par brallor till sambon och gärna ett par vantar till mig (sådana där som är avklippa fram så det är lite som lodisvantar, you know) och medan sambon testar jeans och jag testar en jacka (som var för trång i S och för stor i M) hittar jag en sådan där kupong från H&M där man får 50 spänn rabatt på herrkläder om man handlar för 300:-. Det vi hade då var ett par jeans för 199:-, kallingar för 99 spänn. Hm. Darn. Inte riktigt 300. Då går jag till vanthyllan och hittar exakt de vantar jag letar efter. Splendid! När vi kommer fram till kassan är vi lite nervösa eftersom vantarna kanske itne räknas som herrkläder, men sambon spelar dum och lämnar fram den hittade kupongen och frågar om det här går för sig. Hm och jaa, säger killen och knappar in. När han ska knappa in vantarna frågar han om vi visste vad de kostade? Jag visste men vågade inte säga eftersom vi skulle spela att vi trodde det var herrvantar och att det var sambon som köpt dom. Då slog han in 39,90 och frågad eom det var okej? Med tanke på att det bara var halva priset på vad de kostade egentligen och att vi dessutom fick 50 spänn rabatt på hela balunsen så var vi rätt nöjda.

I Valbo sen blev man bjudna på Daim coh god tårta på IKEA som firade 30 år. Trevligt. Där blev det, det gamla vanliga: diskborstar, rosa och vita servietter, stekspadar och lampor. Funderar dock på att bojkotta IKEAs lampor eftersom den spotlight vi köpte för några år sedan pajar lampor stup i kvarten. Dyrare att köpa nya halogenlampor än en ny jävla lampa.

Nu blir med Melodifestivalen. Jag hejar inte på nån i finalen har jag kommit på. Walz gick inte vidare och det var den enda vi röstat på. Dock är det tyvärr Playtones som är den enda låt jag kan refrängen på. Hm.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar