tisdag 15 februari 2011

Femtonde februari - dag etthundranittiossju

Gick till Ams imorse. Naturligtvis var det soc-jäveln som var där och tog emot alla med öppna armar. Not. Han satt och skrev på sin jävla dator och tittade inte ens upp när man kom. Kul. satte mig i "väntrummet" och fick vänta kanske 10-15 minuter innan han ropar: "var det nån som ville ha hjälp där ute eller?!". Gick in och sa att jag inte visste vad som händer med mig och min coach. Han tyckte: "Ja, du kan ju faktiskt också kontakta honom" när jag sa att han inte hört av sig på, idag på dagen, tre veckor. Men han skulle även skicka nåt brev och klaga hos Jobbgigantens huvudkontor. Så sa han att jag kunde få en ny coach om jag inte var nöjd men den jag hade, nästa gång vi skulle ses. (Om det blir nån nästa gång, menade jag). Jag gick hem och mejlade till coachen. Typ: "Jag vet inte var du har hållit hus den senaste tiden, har vår tid tagit slut? Ams kanske har nåt nytt för mig ändå, så det kanske är lika bra."

Efter ca 2 timmar ringer ett mobilnummer på min telefon. Jag törs inte svara i tron om att det är coachen. Kollar upp numret. Går till nån chef på Jobbgiganten i Eskilstuna. Fuck. Har Ams lämnat ut mitt nummer för att jag klagat, or what? Nu sitter jag och bävar för att de ska ringa imorgon. Men sambon muntrade upp och sa att de kanske ringde av någon annan anledning. För att säga att coachen blivit mördad av frustrerad arbetslös, till exempel. Det livade upp. En stund. Tills jag kom på att jag i så fall är den första huvudmisstänkta. Tror jag låter dem ringa utan att svara ändå imorgon också..

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar