torsdag 5 augusti 2010

Femte augusti - dag fyra

Dagens väder bjuder på 40 gradig värme på undertecknades balkong då undertecknade själv ligger under täcket och är en så kallad undertäckare. Förkylningen vägrar liksom lämna walk-over och hostan har pö om pö kommit, förhoppningsvis inte för att stanna en längre tid.

Har, tro det eller ej, sökt tre jobb på två dagar (2 butiksjobb, 1 restaurantjobb) vilket känns bra men det är ändå bara ett av dem som jag seriöst tror att jag skulle ha en en chans på och den chansen är så minimal att den egentligen inte är befintlig. Men jag doserade lagom av mig själv i det personliga brevet så jag skippade just den biten om obefintligheten.

Jag ska försöka krypa mig till Willys för att inhandla en korsordstidning, alternativt/samt en HäntBild eller liknande blaska som tar upp livsviktiga händelser som att ElinochTigerskiljersigochElinfårenmiljardkronorochvissteniattisammaögonblickmåsteElinsförrearbetsvivareJesperParneviksäljasinlyxvillabuhuumensåharfaktisktBondeAlbrektträffatennyochskahababylyckamensåvisardetsigattdetbaravarenhästsomskulleföla.
Känner att det är ungefär den nivån jag ligger på intellektuellt mitt i pestens tid här hemma. Tror även att jag läste någonstans att godis var bra när man är sjuk. Jo. Så måste det varit. Låter troligt. Ja, vem är jag att döma? Jag får väl helt enkelt göra som experterna säger och köpa med mig något kilo hem och trycka i mig. Inte mer med det.

Mitt i feberyran här drömde jag att jag var rik (och sjuk). Så rik (och sjuk) att jag kunde gå till Apoteket och hämta ut min penicillin och näsdroppar och be dom vaska hälften. Status.

-Over & out.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis vart du har läst att godis hjälper. Karlsson på Taket så klart!

    SvaraRadera