torsdag 26 augusti 2010

Tjugosjätte augusti - dag tjugofem, del 1

Mötet imorse innebar flera högtidliga hot om avstängning om vi inte kommer på träffar, men även lite information - hör och häpna! Vi fick (läs: var tvungna att) välja mellan fyra alternativ och skulle kryssa för de två som vi vill ha (läs: är tvungna att ha) som aktivitet. Detta fanns att välja mellan:
1. Lyftet. Praktik inom kommunen i 10 veckor + 2 veckors coachning.
2. Saga. Hade någonting att göra med "att lära känna sig själv" och "stressreducering" och "attityder". Hrmp.
3. Studievägledning. Om man vill börja plugga igen.
4. Praktik hos företag man ordnat själv med. 3 månader.

Jag kryssade i Lyftet och ledarna sa att det redan nu på måndag är ett informationsmöte där vi blir tilldelade en praktikplats inom kommunen. Kom hem och tittade på lappen vi fått. 6 september står det på den. Det är inte nu på måndag. Suck.

Det verkade inte heller som om handledarna hade den blekaste aning om att det ska vara ett informationsmöte om något jobb där i eftermiddag, så det blir ju spännande att se om det verkligen blir något möte.

Tro det eller ej så ringde min jobbcoach upp alldeles nyss med ett jobbtips! Glory day, liksom. Ett butiksjobb, inte i stan, men ett lärliggande köpcentrum kan man säga. Skulle inte vara heltid men två tjänster på olika procent, så jag ska åka dit imorgon bitti och prata med chefen och lämna in mina papper så får vi väl alltid se. De kanske redan har hittat någon.

Nu ska jag rafsa ihop mina ansökningspapper och lägga ner allt i väskan så det bara är att traska iväg om 1,5 timme. Uppdatering kommer i kväll, om inte computern says no.



-Over & out.

1 kommentar:

  1. Inte "lärliggande" köpcentrum utan "närliggande" naturligtvis. Eller ja, det lär ju ligga där det gör. Antar jag. Hoppas jag. Annars hittar jag nog inte dit imorgon.

    SvaraRadera