tisdag 3 augusti 2010

Tredje augusti - dag två, del 1

Efter en hyfsad natt med sömn, om man jämför med den senaste veckans feber och förkylningsvakningar mitt i natten, klev jag upp runt tio. Bra! Lade mig sen tvärs över sängen och somnade om till tio i tolv. Mindre bra! Å andra sidan är det fan ingen som märker om man gör det (mer än sambon) och fram till att jag har en chef som kan ringa och skälla ut mig för att jag försovit mig, kommer jag att återsomna, likt denna morgon, varje morgon jag känner för det. Punkt.

Idag står dock viktiga grejer på agendan. Då mitt coachmöte i måndags vlev flyttat till nu på måndag måste jag förbereda några saker inför detta; göra ett egenskapstest (känns överflödigt), göra en simulerad intervju på Ams.se (känns konstigt) samt fylla i något som heter "nätverkskarta" (känns datanördigt). Under de här senaste veckorna har jag träffat min coach tre gånger, tror jag. Vi kommer ingen vart, hon är inte från stan och känner inte många, hon har inga synpunkter på mina brev eller CV men tycker dock att jag har en fin handstil och en snygg väska (!). Eh? Nu var det ju inte ett ragg jag ville ha, utan ett jobb. Hon har även flera gånger givit mig felaktig information, eftersom hon inte riktigt är insatt, vilket försvårar allt. Våra möten känns även lite som ett möte hos en terapeut då hon börjar med att fråga "Och var på skalan 1-10 känner du dig idag?". Meningen är att vi ska ha en fejkad intervju på måndag men jag mejlade henne och sa rakt ut att jag inte tycker det är det viktigaste just nu. Jag vill ha tips på jobb, alternativt en lärlingsplats eller praktik. Sen kan vi snacka intervju.

Apropå gröt, så måste jag kommentera Ams när de skickade ut ett brev om mötet inför UGAn. "Du blir härmed erbjuden...". Oj! Men tack, vad oerhört generöst! Det sjuka i kråksången var även att jag var tvungen att M O T I V E R A varför jag ville vara med i garantin(!!). What the...! Sen kan man ju inte bortse från alla hot och anklagelser om att "Vi är skyldiga att anmäla dig.." och "Din ersättning kommer att dras in..". Mina skyldigheter som arbetslös och inskriven kan listas i en lunta tjockare än Dostojevskij's Brott & Straff, medan jag undrar: vilka skyldigheter har Ams gentemot mig? Vad kan jag hota med? Är det inte för min egen skull jag är där? De ska väl hjälpa mig istället för att hota mig? Funderar starkt på att lägga fram mina synpunkter och frågeställningar på mötet den 25/8. Om mina blogginlägg slutar ungefär då, kan ni ju leta efter mig någonstans i Nybroviken.

En uppdatering efter dagens slit kommer ikväll.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar