tisdag 31 augusti 2010

Trettioförsta augusti - dag trettio, del 1

Vaknade, tro det eller ej, åtta och var ganska pigg. Man ska dock inte underskatta att somna om, så det gjorde jag. Men bara till nio. Nu är klockan tjugo i tio och jag ska upp på Konsum och kolla vad två böcker kostar att skicka till Falun. En kille har mejlat om att han vill köpa två av mina gamla kursböcker. Den ena för 70 spänn och den andra för 50, så det är inga stora summor inte. Men förakta inte småslantar. Det kan vara början på en miljon det!

Dagen i övrigt kommer att bestå av ryska-plugg och att försöka repa in lite fraser som vi säkert kommer att behöva ikväll på lektionen. Ska också försöka hinna ner på stan och fråga Colorama vad en burk mörkgrå färg kostar. Tänker någon gång i höst måla om vår fruktansvärda hallvägg som just nu går i en ton jag kallar: Red-light district. Den är mörkröd och de som målade den har liksom tagit så mycket färg att det runnit längs väggen på sina ställen, så det är små klumpar och annat. Sjukt fult. Men där ska jag måla mörkgrått istället! Tjusigt värre!

Eftersom jag envisas med att skriva ett inlägg på morgonen och ett på kvällen ibland, kommer alla schlagerbidrag att sina ut ganska snabbt så jag tänkte att jag bjussar på ett annat klipp nu på morgonen istället. Ur den underbara serien Little Britain. - Meet Linda. Håll till godo!


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar