lördag 21 augusti 2010

Tjugoförsta augusti - dag tjugo

Biofilmen igår måste ha varit mer svårhanterlig för mitt intellekt än jag förstod, för det kändes inte som om jag sovit någonting i morse när klockan ringde. Hur som helst tog vi oss upp och begav oss ner på stan där vi bland annat träffade på en man i rullstol inne på Myrorna. Han ville ha hjälp ut på trottoaren där färdtjänsten skulle plocka upp honom. I och med detta blev vi stående och pratandes med honom och, beroende på hur mycket av det han sa som var sanning, fick veta att han jobbat för SÄPO samt flugit stora flygplan och varit med i Kuwaitkriget. Han berättade om en polis som var med i Palmeutredningen som tog sig en hutt och sen satte sig i polisbilen och åkte iväg. Vi höjde inte på ögonbrynen. Sen berättade han att han köpt en Xbox till sina barnbarn i Skåne och nu varit inne på Myrorna och köpt lite film till den. VHS-filmer. Vi höjde på ögonbrynen.

Dagen i övrigt har bestått av att mejla Linnéuniversitetet om att jag inte vill börja på deras kurs i Interkulturell kommunikation, eller "Intekrulturell kommunikation" som det stod i mejlet. Höhö. Visserligen verkar den mycket intressant, men jag orkar inte med den när jag såg på schemat och litteraturlistan. Jag har däremot mejlat min ryskhandledare och bett henne stryka mig från den ena kursen men att jag ska läggas till på den tredje ryskakursen. Känns bra. Den börjar v.35 så nu på måndag kan jag nog börja registrera mig och få tillgång till alla papper.


Eftersom vår teve fortfarande strejkar blir det till att palla upp min gamla iBook G4 på fyra uppslagsverk (som ändå inte används till något annat) på en stol framför teven så vi kan se på SVT-Play. Idag blev det dokumentären Vikarien om Hallonbergskolan i Stockholm. Fruktansvärd. Och bra. Fruktansvärt bra, skulle man nästan kunna säga. Den rekommenderas starkt. Kanske mest till de stackars krakar som funderar på att bli lärare.


Kvällen kommer att fortlöpa i dator-tevens tecken, då vi funderar på att titta på det sista avsnittet av Little Britain och kanske även slänga in ett eller annat avsnitt av Saltkråkan. Hallonen är tinade, vitchoklad och matyoghurten står färdiga att mixas. Lördagstrevligt, indeed.


Har idag slut på roliga avslut för detta blogginlägg, så här får ni dagens låt som gått varm på Spotify. Splendid. Just splendid. So, ladies and gentlemen, meine damer und herren, señoras y señores, Mesdames et Messieurs, mine damer og herrer, lyssna och begrunda. Från mig, till Er - A generation cast aside.



Christy Moore med Ordinary man

http://www.youtube.com/watch?v=dsmAMKUIXbE



-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar