tisdag 3 augusti 2010

Tredje augusti - dag två, del 2

Tonerna av Jakob Hellmans röst till 'Stockholm i mitt hjärta' tonar ut i den regntunga tisdagskvällen. Hans kommentar till varför han varit borta i 20 år från scenen var klockren och jag tänker direkt sno den som svar till diverse frågor som kan tänkas uppkomma: "Jag kom av mig".

Ams: Du har icke inställt dig på förevisade plats vid förevisade tidpunkt för att meddela oss vilka tjänster (gärna sådana som du är totalt underkvalificerade för, och som även bör vara geografiskt placerade runt om i Sverige från Smygehuk till Treriksröset, men helst inte i din omedelbara närhet som innebär Gästrikland, Hälsingland, Dalarna eller Uppland) som du sökt.
Arbetslös snorvalp (jag): Jaha.. Jo, jag kom av mig.

Dagen skulle ju bjuda på diverse jobbsökeri, vilket resulterade i upptäckten att egenskapstestet redan var påbörjat och var så meningslöst så att jag inte ens avslutade det. Nätverkskartan förstår jag mig inte på då jag för det första har en router som sköter allt samt att jag fick IG i orientering. Den simulerade intervjun som Ams.se skulle bjuda på, fungerade varken på min Mac och inte heller på sambons PC då Explorer inte vågade öppna programmet eftersom det verkade suspekt. Suspekt var ordet, I say.

Jag fick dock en trevlig pratstund med en arbetsförmedlare via chatten på internet. Jag frågade om det är möjligt att studera på kvällstid samtidigt som UGAn. Det tyckte hon i princip inte, men att jag måste be om lov av min handledare. Jag svarade att "eftersom jag inte behöver be om lov för att spela fotboll kvällstid, tycker jag att ni på Arbetsförmedlingen kan strunta i vad jag gör på min fritid". Det uppskattades icke och jag fick svaret "Eftersom vi inte kommer någonvart här anser jag att vi kan avsluta denna chatt". Fick dock ett OK från min handledare stand-in (eftersom alla mer eller mindre viktiga personer har semester) att om det är "kvällstid, distans och ej stör ditt jobbsökande". Jag mejlade direkt min ryska-fröken och
hoppas på att även höst-kursen går att läsa på kvällarna. Något roligt ska man väl få ha, правда*?

Imorgon ska en tur till Erikshjälpens Second Hand fylla ut dagens tristess. Kanske är man även så pass pigg från förkylningen så att en promenad går att pressa in på schemat.

Resten av kvällen skall nu spenderas framför teven till Ringu, inte lerpingvinen Pingu utan läskig flicka som borde gå till frisören snarast.

Hur som helst - спокойной ночи**.
-Over & out.

* /pravda/ - eller hur?
** /spokoinoi nochi/ Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar