söndag 15 augusti 2010

Femtonde augusti - dag fjorton

Det är söndag. Den ständiga jobbångestdagen. För de som har jobb. Just den här veckan kommer jag ha söndag-måndag-tisdagångestdagar då jag ska prov-jobba på onsdag-torsdag. Med tanke på välkomnandet och all mysko information jag fick förra veckan, måste jag ärligt säga att det känns sådär. Men jag har tänk som så: jag går dit, känner in, går hem. For two days. Kanske är det bra, kanske är det mindre bra. Hur som helst är det ju kanske ett bevis på att mitt CV och personliga brev inte är totally crappy. Och man ska inte ta ett jobb som känns helt åt helvete.

Jag har fortfarande inte hört av mig till ställena jag var till för en månad sedan och lämnade in intresseanmälan. Tänkte nog göra det i morgon kanske, eller åtminstone i veckan, så får man lite mer information från dem också.

Helgen har varit fabulös och spenderats i skogarna kring de blå bergen. En tur (den årliga och även enda) till en grannby med tillhörande ö blev det igår också. Mycket trevligt, som alltid. Jag tänkte lyxa till det och köpte en alkoholfri drink som även den (som helgen) var fabulös. När jag nästa gång bara beställde en "Pepsi, tack" skrattade bartendern åt mig. Hm. Märkligt. Jag sa till honom "Det var väl skönt, då slipper du ju till och med blanda i ordning nåt".

Morgondagen vet jag inte hur den ska spenderas. Söka runt lite på Ams.se, mejla coachen om provjobbandet och sen försöka att inte få ont i magen.

Nu är klockan elva och jag funderar starkt på att rensa upp här på skrivbordet, packa upp väskan och sen gå och knyta mig. Roligare än så här blir det nog inte.
Muy divertido, sí claro, siempre!* Ну, добрый вечер!**

-Over & out.

* /mujj divertido, si klaro, sijempre/ Mycket roligt, javisst, alltid!
** /no, dååbreij veecher/ Nåja, god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar