onsdag 4 augusti 2010

Fjärde augusti - dag tre

Gick och lade mig rädd och med förhoppningen att vara frisk när morgonen grydde. Inte rädd för att vara friskt, utan rädd för tidigare nämnda asiatiska flicka med hårstylistbehov. Vaknade orädd men jävligt sjuk. Igen. Gick upp före sju och slängde in tvätten men ramlade tillbaka i sängen igen med feber och ont överallt. Glory day!

Trippen till Erikshjälpen och stan får nog bli postponed tills vidare, förhoppningsvis bara till imorgon då det även ska bli bättre väder än dagens hällregn och gråhimmel. Vad kan då muntra upp en människa, förutom möjligen en 5l flaska Jack Daniel's? Ellen DeGeneres of course! Att sitta i soffan och snörvla och tycka synd om sig själv känns aldrig bättre än när man tittar på Ellen DeGeneres som trollar fram en margaritadrink med sugrör bakom sin fåtölj för att få Chris O'Donnell att sjunga John Denvers 'Country Roads'. Nu däremot börjar ett av mina andra favoritprogram, ett tortyrprogram med riktiga skurkar: Unga mödrar. Danskar in pain. Höhöhö. Alternativ två till att känna sig bättre en dag som denna.

Annars då? Jo, tro på fan att jag hittade ett jobb jag ska söka när jag var in på Platsbanken idag. Splendid. Bara 20h/veckan, but still. Ska skriva ihop ett superbt brev och sända iväg med en vit duva och jobbet är mitt! Kanske ska ta tillvara på de underbara tipsen till mitt brev så som min coach och Ams vill (enligt ett litet kompendium kallat "Vägen till det perfekta brevet"). Läs och ta in:

"Ett klassiskt sätt att börja är 'Hej! Jag heter Amanda och är 30 år.' Det väcker inget intresse. Börja med något annat för att skilja dig från mängden. 'Kreativ, driven gävlebo. Söker utmaningar!'. Våga lite mer, bjud på dig själv i lagom dos. "

Det är ju strålande! Så här lyder mitt nya, perfekta personliga brev som jag väljer att döpa till "275mg J.docx" (jag är ingen apotekare, men det borde väl vara en lagom dos?):

"Hallabaloo! I like big butts and I cannot lie. Gimme the money an' I do what the fuck y'all wan' me to do, so jus' shuddup, aye?!".


Borde funka tycker jag. En sak jag behöver jobba lite mer på är interpunktionen, känner jag. Jag får inte in den där obehagliga och awkward interpunktionen som Ams lyckas med. Jag får träna mera. Vad bra. Då har jag i alla fall något att se fram emot idag. Känner. Redan att. Jag. Är på. God. Väg.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar