måndag 30 augusti 2010

Trettionde augusti - dag tjugonio, del 2

Resterande tid av dagen har bestått av promenerande och uppsättande av lappar på högskolan, samt en jävla massa plugg av ryska. Man kan tycka att det inte är så himla krångligt att svara på en enkel fråga som "Hur är vädret idag?" men jag skulle vilja påstå att det är lika svårt som att skriva en avhandling om hur många gånger meteorologerna haft fel om vädret, bara för att jag vill svara "Fint, tack!". Dock har jag tagit mig igenom fyra sidor som behandlar märkliga grammatiska aspekter som till exempel när man använder ett ord för "att heta/kalla" och inte ett annat. Jag ska nu ikväll försöka börja på inlämningsuppgiften som ska vara inne på söndag , så jag ligger bra till. Man vet aldrig hur svårt det blir..

Efter att ha ätit en mycket god kycklingfilé med tzatziki dagen till ära, kände jag att jag förmodligen föddes in i fel nationalitet. Jag skulle naturligtvis blivit född i fetaost och tzatziki- och icke korv-med-mos och ugnspannkaka-nationaliteten.

Dagens andra del av Dagens schlager kan behöva varnas för, då det inte är något för känsliga tittare. Ni som rynkade på nästan, lyfte på ögonbrynet och ursäktade er ur rummet när Lordi vann med sin Hardrock hallelujah kan nu vänta er något än värre. Det här är hårt. Riktig hard-core. Inget man visar när barnbarnen är och hälsar på. Det här bidraget är den låt som hamnade sist med 2 poäng. Det gudsförgätna året var 1977 och Anders Berglund debuterade i Eurovisionsammanhang. Om han ångrade sig? Troligen. Vinnare var Frankrike med låten L'Oiseau et L'Enfant med Marie Myriam. Spänn fast säkerhetsbältena, för här kör vi. Men först...
...några frågeställningar:
  • Varför berättade de inte för sångaren vad han skulle göra? Han ser ju ut som om han nyss blivit utknuffad på scenen med en bas kring halsen.
  • Vem fan ställde dit Dunderklumpen på uppåttjack vid keyboarden.
  • Lever kostymören som valde brallorna? Isåfall, hur är det möjligt?
  • Varför har killen men bongotrummor så jävla kul?
och sist men inte minst..
  • att skicka ett dansband, med sex stycken tunnhåriga män, till England och sjunga om Beatles - trodde vi verkligen att det här skulle funka?


-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar