lördag 2 oktober 2010

Andra oktober - dag sextiotvå

Har sovit illa och varit trött. Jag blir irriterad på alla ryska kasus som finns. Och pronomen. Kan man inte bara peka istället på personen i fråga man vill berätta något om? Hon där borta liksom. Tycker just nu att kroppsspråket definitivt är underskattat.

Dagen har ändå varit mycket trevlig. Sambons föräldrar och bror kom hit med en gammal tjock-teve som vi ska få låna. Vi köpte en fjärrkontroll men det går inte att kanalsöka på teven, så vi fick trixa så att vi ser teve genom dvdn just nu och på så vis får in kanalerna. Splendid. Ikväll blir det Cash Cab, I tell you.

Orkar över huvud taget inte skriva så mycket mer. Jag sitter i vardagsrummet som just nu känns lite rymligare (eftersom sambons skrivbord inte längre står kant i kant med vardagsrumsbordet) men ändå lite trängre (eftersom tjockteven är tjock). Jag är mycket nöjd i alla fall att vi efter tre år med en plattis blivit på tjocken. Man riktigt ser rubrikerna på morgondagens löpsedlar:

Babylycka för ungt par efter tre platta år:
Vi har blivit på (med?) tjocken

Ska nu återgå till min tentan och sätta på mig min tänkarhjälm. Jag köpte den idag. Det är en vit toppluva med svart text (i stil med Bad Hair Day-mössorna) som säger "what?". Känns väldigt aktuellt nu. Eller som man säger på ryska: Что? Tack och bock, MVG till mig, jag skriver autografer borta i köket senare ikväll.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar