onsdag 27 oktober 2010

Tjugosjunde oktober - dag åttiosju, del 2

Glömde säga att en till av mina Lyft-praktikant-vänner på Kronis idag fick jobb. Hon kom förra måndagen och idag ringde de från ett ställe där hon varit och lämnat in CV och vill att hon extrajobbar till jul och nyår. Joråsåattmennärå. Inte är jag bitter inte. Hoppas bara att jag inte blir själv kvar i mellandagarna för det blir ju lite ensamt. Och jävligt mycket att göra till råga på allt. Nä, nu får mina jobbansökningar börja ge någonting också. Helst inte ett nej. Ett ja vore bra. Det ska väl inte vara så svårt. Det är ju till och med lättare och latare att skriva ja istället för nej. J-A. Två bokstäver. N-E-J. Tre bokstäver. Jo, jo. Det märks att man har en pappa som varit mattelärare. Sen kunde jag också svara på vad 7 gånger 8 var, när jag var tre år. Men som sagt, det kanske inte är något att skryta med när man inte direkt kommit något längre i den utvecklingen sedan dess. Vet dock fortfarande att det är 56. Poäng till mig? Ett litet i alla fall tycker jag att jag är värd. Bara för att muntra upp mig själv.

-Over & out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar