fredag 8 oktober 2010

Åttonde oktober - dag sextioåtta

Jahapp. Då var man där igen. Mitt i allt. Lämnade in mitt CV till myndigheten som jag skrev igår skulle vara på plats på jobbchansen och de ringde femtio minuter senare och ville att jag skulle komma och skriva på papper. Det är en Lyft-plats det också, så jag var ju tvungen att säga att jag måste prata med min handläggare först så att det är okej att jag bryter bibblan-platsen. Men eftersom denna praktik är lite mer specifik och ger mig erfarenhet av arkivering och sådär känns det mer nödvändigt att få den här platsen. Dock fick jag inte tag i min handläggare för hon var sjuk. Även människan jag brukar prata med angående Lyftet var sjuk. När de på tredje försöket kopplade mig till någon annan tog mina pengar på mobilen slut efter 2 minuters väntetid. Lyckat.

Jag sprang ner på Ams, där de som ringt mig från myndigheten stod kvar, och pratade med dem angående att jag inte fått tag i någon att fråga. Vi högg tag i första bästa arbetsförmedlare där på plats, men hon visste inte hur man gjorde. Hon hämtade i sin tur en annan arbetsförmedlare som inte heller direkt visste. Han tyckte ju dock att det ju var större chans för mig att få fortsatt jobb på denna plats än på bibblan. Han hänvisade mig då vidare till Ung-Ams. Sprang dit, där det bara var en karl som jobbade (eftersom de andra ju var sjuka - tydligen hela bunten) och han kunde då rakt inte svara på mina frågor eftersom de som kunde det där med Lyftet, ja som sagt, var sjuka. Jag sa att det ju brann lite i knutarna eftersom de vill ha besked idag och min bibblanplats börjar på måndag, men se det kunde han inte göra något åt. Jag får börja på min plats på måndag på bibblan, försöka ringa till tjejen på myndigheten idag och förklara mig att det till veckan kan tas ett beslut om jag får bryta bibblanplatsen mot deras. Jaha. Kul.

Kul 1: Att ringa till någon som brådskande behöver någon, och som vill att jag ska börja där, och säga att Ams har strulat till det och att jag inte får något besked förrän till veckan. För förvänta mig ett nej och att de väljer någon annan eftersom jag inte kan ge ett positivt besked idag som de vill.

Kul 2: Att mejla till Kommun-karln som har hand om Lyftet och ännu en gång säga att jag förmodligen inte ska fortsätta på den plats han hänvisat mig till.

Kul 3: Att börja på Bibblan på måndag och lära mig nya saker och sen när dagen är slut typ säga att "Jahapp, tack för idag men imorgon kommer nog förmodligen inte jag".

Ja vad säger man. Jävla regler.

Har försökt att nå tjejen och berätta om att jag inte fått något besked, men hon svarar inte på telefon. Hoppas jag får tag i henne snart. Kan inte koncentrera mig på ryskan när det är massa knas runtomkring. Ska cykla på Willys och handla lite dricka och gott till ikväll. Funderar på att se Indiana Jones som jag av någon outgrundlig anledning inte sett ännu. Ingen av dem.

Och Mario Vargas Llosa vinner Nobelpriset i litteratur och säger "Jag som trodde att jag var bortglömd". Då säger jag, att för att vara bortglömd måste man i första hand någon gång varit icke-bortglömd, det vill säga känd. Så möjligheten att Maro Vargas Llosa nu skulle vara bortglömd är ganska liten då det bara är, som sig bör vid litteraturpriset, endast 0,8% av befolkningen som hört talas om författaren. ÄNTLIGEN!


-Over & out.

1 kommentar:

  1. Hahaha, nehe! Han e ju visst känd... Eller var, som sagt. :) /M

    SvaraRadera